(getty) (צילום: ספורט 5)
(getty)|צילום: ספורט 5
צעד לאחור. אלאפיליפ (getty) (צילום: ספורט 5)
צעד לאחור. אלאפיליפ (getty)|צילום: ספורט 5

סדקים ראשונים בשריון של החולצה הצהובה. ז'וליאן אלאפיליפ שרד עוד יום בראש הטור דה פראנס, אם כי איבד גובה ואיפשר ליריבים שלו לצמצם פערים. בשורה התחתונה: הכל פתוח במרוץ שסומן כאחד הפתוחים בשנים האחרונות. המנצח של היום (ראשון) האחרון בפירנאיים היה סיימון ייטס שתקף ביום ארוך בבריחה והגיע ראשון לפסגת הפואה פראט ד'אלבי (185 ק"מ מלימוז') אחרי 4 שעות ו-47 דקות.

לא מעט כותרות התנוססו מעל השלב האגרסיבי בהרים שכלל לא פחות מ-3 עליות בקטגוריה 1, כולל סיומת על פסגת ההר פואה. טיבו פינו, שתקף כ-7 ק"מ לסיום העליה, ביצע את הנזק הגדול ביותר והגיע למקום השני בשלב, 33 שניות בלבד אחרי ייטס, שלו היה זה ניצחון שני בטור השנה. הרוכב הצרפתי שניצח בטורמאלה אמש, הוכיח שכרגע הוא המטפס הטוב ביותר בטור דה פראנס של השנה. מיקל לאנדה הספרדי, שתיכנן התקפה מרחוק, הצליח להשתחל ולסיים במקום השלישי עם זמן זה לזה של פינו ושיפר את מעמדו בדירוג הכללי.

אגאן ברנאל שהיה הרוכב היציב ביותר אחרי פינו בעליה האחרונה שמר על החולצה הלבנה שלו והגיע למקום החמישי בפער של 51 שניות מהמנצח. עמנואל בוכמן, אחד מהפתעות הטור השנה, הגיע יחד איתו ולמעשה סיים רביעי. גיירנט תומאס שנפגע מההתקפה הראשונה של פינו הצליח למזער נזקים לקראת הסיום והגיע שביעי לפסגה במרחק של 1:22 מייטס. אלאפיליפ, שהחל להתבשל כ-5 ק"מ לסיום הטיפוס, עשה ככול יכולתו כדי לסיים במקום ה-11 ועצר את השעונים 1:49 אחרי ייטס.

הסיפור הגדול כמובן הוא השינויים בדירוג הכללי, ונכון לעכשיו אפשר לדבר על שישה מועמדים לניצחון בדירוג הכללי. אלאפיליפ עדיין בצהוב אבל רק 1:35 דקות מתומאס ו-1:47 מסטיבן קרוויסביק (שסיים שמיני בקטע). המרוויח הגדול הוא טיבו פינו שעלה למקום הרביעי והפער שלו מאלאפיליפ צנח ל-1:50 דקות בלבד, כשנותרו עוד שלושה ימים משמעותיים באלפים בסוף השבוע הקרוב. אגאן ברנאל (2:02 דקות) ועמנואל בוכמן (2:14) בהחלט יכולים לראות את עצמם מאיימים על החולצה הצהובה בהמשך הטור.

מחר הרוכבים יבצעו עצירה ליום המנוחה האחרון של הטור, לפני שהמרוץ יתחדש ביום שלישי בקטע מישורי בנים (177 ק"מ). הספרינטרים יהיו אלה שצפויים להאבק על הניצחון בקטע ה-16, כאשר אלאפיליפ יוכל לקחת נשימה עמוקה ולשמור על עצמו, לקראת הפיניש הגדול בהרי האלפים. השאלה האם ימשיך לשלם מחיר יקר על האקספלוסיביות שלו בימים הראשונים של המרוץ? עדיין קשה להעריך.