מתחילים במומנטום. הצמד הישראלי מסתער על פולין (צילום: ספורט 5)
מתחילים במומנטום. הצמד הישראלי מסתער על פולין|צילום: ספורט 5
כשהנוף כזה מרהיב, שווה לעקוב (יאנה סטאנצ'בה) (צילום: ספורט 5)
כשהנוף כזה מרהיב, שווה לעקוב (יאנה סטאנצ'בה)|צילום: ספורט 5

צוות פוינטר- 3M פותח את סבב המרוצים לעונת 2015. צמד נהגי השטח, רז היימן והלל סגל, יתחרה בעוד כחודש בראלי ברסלאו שבפולין, בין ב-27 ביוני ל-4 ביולי. הנהגים הישראלים יוצאים לדרך בשאיפה להמשיך את המומנטום החיובי מהעונה הקודמת, אז סיימו במקום הראשון בראלי הבלקן 2014 ובמקום הראשון בראלי 24 השעות של יוון.

רז והלל התכוננו לצאת למירוץ נוסף (באחה, גרמניה), כהכנה לראלי הפולני, אולם הודעה מפתיעה ממארגני הבאחה בישרה על דחייתו לאוקטובר והותירה את הצוות עם המנה העיקרית בלבד. ראלי ברסלאו הינו מרוץ קרוס קאנטרי המתבסס על 4 בסיסים לוגיסטיים בגרמניה ובפולין, נמשך 8 ימים על פני 2125 ק"מ, אשר מתוכם 1,500 ק"מ של ספיישלים - אחד מהם ספיישל לילי של 70 ק"מ. המרוץ מתחיל ליד לייפציג ומסתיים בפולין ב- Drawsko Pomorskie.

בתוך כך, הצוות היימן וסגל קורא לשרת התרבות והספורט, מירי רגב, לסגור לאלתר את הרשות לנהיגה ספורטיבית. "צריך לבטל את הרשות ולסגור אותה, או למנות אליה אנשים שמוכנים לעבוד ולקדם את הספורט המוטורי ולא רק להיאחז בכיסא", אמר סגל. הדברים כוונות בעיקר אל יוסי ניסן, מנכ"ל הרשות שלמעשה, מערים קשיים ומונע את קיומם של אירועי ספורט מוטורי בארץ, בניגוד מוחלט למטרה בעטיה הוקמה הרשות. למעשה, מצב הספורט המוטורי בישראל גרוע משהיה ערב חקיקת חוק הספורט המוטורי והקמת הרשות, הכפופה למשרד התרבות והספורט.

ראלי ברסלאו מתנהל על קרקע רכה, לעתים חולית, שמדי פעם משלבת מעברי מים ושלוליות בוץ. בניגוד לתנאים המפנקים להם התרגל הצוות בבלקן, הלינה בפולין לא תהיה במלונות אלא באוהלי סיירים. בראלי משתתפים אופנועים, טרקטורונים, רכבים, באגים ומשאיות, מחולקים לקטגוריות קרוס קאנטרי ואקסטרים.

חברת 3M, שהצטרפה בעונת המרוצים של 2014 כנותנת חסות מרכזית לצוות פוינטר, ציידה את הצמד בטכנולוגיות מתקדמות בתחומי הרכב, המיגון האישי והבטיחות בדרכים, שיספקו לצוות יתרון תחרותי מוכח. חטיבת הבטיחות של החברה התקינה על חלקו האחורי של הרכב מחזירי אור חדשניים המבוססים על טכנולוגית המיקרורפליקציה Microreplication של 3M. טכנולוגיה זו ממקסמת את עוצמת האור החוזר מכלי הרכב בלי תלות בגובה מקור האור המקרין עליו, וכך מגבירה את בולטות הרכב ובטיחות הצוות בתנאי שטח קיצוניים.

הצוות צויד באוזניות תקשורת מדגם 3M Peltor™, המבוססות על טכנולוגיה חדישה המסוגלת לבודד רעשי רקע ולאפשר תקשורת איכותית בסביבה רועשת. חטיבת שיפוץ וגימור הרכב של 3M ציידה את הרכב בחומרי איטום כנגד חדירת מים ובפתרונות להפחתת רעשים כגון פגיעת אבנים בתחתית מרכב הרכב. חלונות הרכב הצידיים עברו פוליש, ליטוש להעלמת השריטות, וצופו בציפוי קריסטלי המבוסס על טכנולוגיה הדוחה מים לחלוטין. באופן זה הציפוי מונע משאריות בוץ להידבק לרכב ולאפשר לנהג נראות מירבית בתנאי שטח קשים. גם ריפודי הרכב צופו בחומר הגנה מסדרת מוצרי סקוטש גארד (Scotch Guard™) הדוחה מים.

בנוסף לחליפות, נעליים וכפפות מרוץ מקצועיות מבית Italy MOMO שנמסרו לצוות ע"י חברת אוטולוקס טיירס, יבואנית צמיגיToyo לישראל, יותקנו בצהובה כסאות מרוץ MOMO מדגם SUPERCUP, שיחכו לצוות אצל יבואן MOMO בגרמניה.

אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר ישראל: "הראלי הפך לדרך והדרך הפכה למסורת. הניצחונות וההישגים, כושר ההתמודדות וההתמדה, המובילות הטכנולוגית והאנושית לאורך זמן והשאיפה למצוינות הם ערך מוסף לפוינטר. יש לנו את הכבוד להיות שותפים לדרך לצוות מיוחד במינו, שילוב של אנשים מדהימים, עבודת צוות, חדורי מוטיבציה וחתירה למטרה, בעלי ניסיון רב, אנשים שמונעים מאהבת הספורט שמביאים כבוד למדינה, לחברה, לספורט ולספורט המוטורי וכמובן לעצמם".

יונתן פנטנוביץ', מנכ"ל 3M ישראל: "אנחנו גאים להעניק חסות לרז והלל זו השנה השנייה. מדובר בחיבור טבעי שהינו המשך ישיר לתמיכה ארוכת הטווח של 3M בספורטאים מצטיינים ברחבי העולם. כבשנה שעברה, אנחנו מעמידים לרשות הצוות את האמצעים הטכנולוגיים החדישים ביותר בתחום הרכב, תחום הבטיחות ותחום האלקטרוניקה. אמצעים אלו יסייעו לצוות להתמודד עם האתגרים המרובים שיעמדו לפניהם ויעזרו להם להשיג ניצחון נוסף".