ההחלטה השנויה במחלקת שהביאה את האליפות למקס ורסטאפן? עולם הפורמולה סוער בעקבות אירועי הסיבוב האחרון של המירוץ באבו דאבי, כשלטענת רבים, לואיס המילטון קופח. נעשה לכם סדר על מה המהומה: אחרי שהבריטי הוביל בבטחה במשך 54 הקפות הוא נכנס לסיבוב האחרון ביתרון של מספר שניות על פני ורסטאפן.
יחד עם זאת, הוחלט על ידי השופטים בסיבוב האחרון להוציא "סייפטי קאר" בגלל שמכוניתו של לאטיפי מקבוצת וויליאמס (שלא הייתה קשורה למירוץ בין האלופים) נכנסה בקיר והתפרקה במסלול. כשמארגנים מחליטים על "סייפטי קאר" המשמעות היא שכל המכוניות מאטות ונצמדות זו לזו לפי הסדר שבו היו לפני שהוחלט על ה"סייפטי קאר" וזאת כדי לפנות את החלקים שהתפרקו מהמכונית למען בטיחות הנהגים.
הסייפטי קאר יצאה חמש הקפות לסוף ובזמן הזה הוחלט לא לתת לסמנים אחוריים לעקוף אותה במקרה והמירוץ יחודש - מה שהיה משאיר את ורסטאפן מאחוריהם ורחוק מהמילטון - אבל לפני ההקפה האחרונה ואחרי שהמסלול התנקה משאריות התאונה ורכבו של לאטיפי פונה, ההחלטה שונתה ונתנו לסמנים לעקוף - מה שנתן לוורסטאפן את ההזדמנות להיצמד להמילטון ללא מכוניות ביניהם ועם צמיגים רכים, חדשים ומהירים יותר להקפה אחרונה כדי ללכת על כל הקופה.
מרצדס לא אהבו זאת, וכבר בסיום המירוץ הגישו ערעור ל-FIA בדרישה לפסול את ורסטאפן. על פי הדיווחים, הערעור לא התקבל והזכיה לא הועברה להמילטון.
לאחר התקרית, ג'ורג' ראסל, נהג וויליאמס שיחליף את בוטאס במרצדס בשנה הבאה, תקף בחריפות את שהתרחש על המסלול בעקבות ההחלטה: "מקס הוא נהג פשוט פנטסטי, הייתה לו עונה מדהימה. יש לי אין סוף כבוד עבור, אבל מה שקרה פשוט בלתי מתקבל. אני לא מאמין למה שראיתי". אגב, חשבון הטוויטר הרשמי של מרצדס מיהר לצייץ לאחר הדרמה, שם נטען שהחלטת השופטים לאפשר לוורסטאפן להיצמד להמילטון השתנתה ע"י המארגנים רגע לפני כניסת ה"סייפטי קאר" בחזרה לרחבת הטיפולים. אגב, את סדרת הציוצים בהקשר למירוץ סיימו עם ארבע מילים: "לא נותרו עוד מילים", מה שתוך קצת יותר משעה הגיע ל-100 אלף לייקים.
There are no words.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 12, 2021
BREAKING: Mercedes have protested "against the classification established at the end of the Competition", relating to alleged breaches of Articles 48.8 and 48.12 of the FIA Sporting Regulations#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/bO6BLN8lv5
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021