עלייה של כ-15 אחוזים בגיוס תרומות למרכז ספיבק (צילום: מערכת ONE)
מסע האופניים הארוך בישראל יוצא לדרך|צילום: מערכת ONE

שבועיים אחרי אירוע הרכיבה ההמוני בת"א ייצא לדרך מסע האופניים הגדול והארוך בישראל, שהופך לאימפריה של מסעות האופניים. המסע יחל ביום חמישי הקרוב, 7 באוקטובר, בהשתתפות 250 רוכבים שייצאו מקיבוץ שניר בגליל העליון, הנמצא לא רחוק ממטולה ויסתיים בשבת באילת. אורך המסלול כולו הוא 519 קילומטרים.

'רוכב ישראל' נערכת זו השנה התשיעית ברציפות עם רוכבים מנוסים, המסוגלים לעמוד במאמץ הנדרש ולרכב במשך שלושה ימים כ- 180 ק"מ ליום במהירות ממוצעת של כ-25 קמ"ש.

נותני החסות לאירוע מעניקים סיוע בשווי מאה אלף שקל, הכולל ציוד לשימוש הרוכבים. בין החברות שנותנות חסות לאירוע: נביעות, הארץ-דה מרקר, חברת הביטוח הראל, ד"ר פישר, הרץ השכרת רכב, אופני טרק ומלונות פרימה.

את האירוע מארגנת חברת צימוק, בניהולם של ציפי ודן בזנר, שהפיקו בשנה שעברה גם את הטור דה ישראל הראשון, בו התחרו זוגות רוכבים בתחרות שנפרשה מהגליל העליון ועד אילת, אך הפעם לא מדובר בתחרות אלא במסע אופניים.

אופניים (ONE) (צילום: מערכת ONE)
אופניים (ONE)|צילום: מערכת ONE

הרוכבים יתאספו מארבע נקודות איסוף ברחבי הארץ: תל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע, אל נקודת היציאה למסע שנמצאת בבית ספר שדה חרמון שבקיבוץ שניר. משם יחלפו הרוכבים על פני הכנרת וידרימו עד לצומת קליה שלחופי ים המלח, סה"כ 196 ק"מ. אוטובוסים יקפיצו את הרוכבים לקיבוץ עין גדי, שם יעשו את הלילה הראשון.

 למחרת ייצאו מעין גדי וירכבו לאורך 165 ק"מ עד למצפה רמון. אחרי מנוחת הלילה ותצפית על המכתש הגדול, ירכבו המשתתפים ביום השלישי לאורך 158 ק"מ ממצפה רמון ועד לאילת, שם בבריכה העירונית הם יחגגו את סיומו של המסע המפרך.

בין המשתתפים במסע גם רוכב עיוור, שיעשה את המסלול על אופני זוגיים מסוג טנדם, יחד עם רוכב בעל חוש ראייה. "יש חיבורים מכל הסוגים", אומר מארגן האירוע דן בזנר, "זוגות, אחים, אבות ובנים, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות".

אולמרט אופניים כרמל (GettyImages) (צילום: מערכת ONE)
אולמרט אופניים כרמל (GettyImages)|צילום: מערכת ONE

מדובר בתענוג לא זול שעומד על 1750 שקלים בהרשמה מוקדמת ועד ל-2000 שקלים למי שנרשם בחודש האחרון, כשגם מחיר זה יכול להאמיר עם שדרוגים אפשריים. יש לציין כי מדובר בלוגיסטיקה מורכבת הדורשת השקעה.

"רק רכבי הליווי של המשטרה לשלושה ימים עולים 50 אלף שקל", הוסיף בזנר. לרכבים יש להוסיף צוות של 40 עובדים שאחראים על הארוחות, נקודות הריענון, שינוע העובדים, תשלום לאמבולנס מלווה (10 אלף שקל), אוטובוסים לאיסוף הרוכבים, סחיבת הציוד (40 אלף) והוצאות כבדות נוספות, הנוגעות לפרטי המסע עצמו.

חברת צימוק של פזנר עוסקת רק בארגון אירועי אופניים, בין חמישה לשישה כאלו בשנה, כשרק לפני שבועיים ארגנה החברה את 'סובב ת"א' בהשתתפות כ-15 אלף רוכבים.

ביזנס אופניים (צילום:שי גיטרמן - אדרנלין) (ONE) (צילום: מערכת ONE)
ביזנס אופניים (צילום:שי גיטרמן - אדרנלין) (ONE)|צילום: מערכת ONE