איזה חודש חלומי, וויגינס (gettyimages) (צילום: ספורט 5)
איזה חודש חלומי, וויגינס (gettyimages)|צילום: ספורט 5

איזה ימים מדהימים עוברים על בראדלי וויגינס. רק לפני עשרה ימים, רוכב האופניים הבריטי הגיע לפאריז עם החולצה הצהובה, והערב (רביעי) כבר הספיק לנצח בצורה מרשימה בתחרות הרכיבה נגד השעון בלונדון כדי להעניק לממלכה המאוחדת את מדליית הזהב השניה שלה במשחקים האולימפים. טוני מרטין הגרמני סיים במקום השני ואילו כריסטופר פרום הבריטי לקח את הארד.

  • וויגינס, שזכה לכבוד של מלכים בטקס הפתיחה כאשר צילצל בפעמון שהחל את האירוע הנוצץ, זינק שני מהסוף ועצר את השעונים על 50:39:54 דקות אחרי 44 קילומטרים של רכיבה, כשהוא מדווש במהירות ממוצעת של למעלה מ-52 קמ"ש. מרטין הגיע בפיגור של 22 שניות מהמנצח, כאשר פרום שזכה במקום השני בטור דה פראנס סיים שלישי 41 שניות אחרי וויגינס.

    טיילור פיני האמריקאי שהיו לו שאיפות לסיים על הפודיום הסתפק במקום הרביעי ואילו מרקו פינוטי מאיטליה הגיע חמישי. מי שאיכזב בגדול היה האלוף מבייג'ין פביאן קנצ'לארה שסיים רק במקום השביעי - יכול להיות שהפציעה שסחב מהרכיבה בשבת הפריעה לו.

    עבור הבריטים מדובר בפיצוי הולם לאכזבה שאירעה על הכביש בשבת, כאשר הנבחרת הלאומית לא הצליחה להביא את מארק קאבנדיש לאיזור המדליות. אגב, וויגינס בן ה-32 לקח את הזהב הרביעי שלו במשחקים והמדליה השביעית בסה"כ. כל השש הראשונות שהושגו בבייג'ין ובאתונה היו על המסלול.