לאחר שאבדה אתמול התקווה הישראלית למדליה אולימפית, כאשר הגולשת לי קורזיץ כשלה במאני טיים- שייט המדליות, בו סיימה במקום השישי הכללי, סערו הרוחות בקרב הגורמים האחראים. יו"ר איגוד השייט, יהודה מעין, ציין כי מבחינתו האיגוד נכשל, ואפילו יו"ר הוועד האולימפי, צבי ורשביאק הודיע שאולי הגיע הזמן לפנות את הכסא. בעקבות זאת החליטה היום (רביעי) לימור ליבנת, שרת התרבות והספורט, למנות ועדת מומחים שתהיה אחראית על בדיקת הכשלים והפקת לקחים לקראת האולימפיאדה הבאה, בריו 2016.

לימור ליבנת בכנס חירום נגד הדרת נשים (צילום: חדשות 2)
"קיים פער גדול בין המטרות שהוצגו לתוצאות". ליבנת|צילום: חדשות 2

ליבנת עצמה הגיבה לאירועים ואמרה: "אני מלאת הערכה לכל הספורטאים הישראלים במשלחת האולימפית. כל אחד מהם השקיע ועשה את מירב המאמצים כדי לזכות במדליה ועל כך נתונה להם תודתי ותודת הציבור הישראלי. אולם, ניתן לומר שקיים פער גדול בין המטרות והציפיות שהציגו הוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי לבין התוצאות שהושגו. לנוכח העובדה שההכנות האולימפיות ללונדון 2012 זכו לתקציב הגדול אי פעם,  הרי שאני רואה חובה לקיים עם שובה של המשלחת הישראלית מלונדון בדיקה יסודית ומקיפה של הכשלים המקצועיים".

עוד מציינת השרה כי צוות המומחים הישראלי והבינלאומי שתמנה יוכל להיעזר בממצאים, המלצות ומסקנות של וועדות ציבוריות קודמות שבחנו את מבנה הספורט בישראל כגון: ועדת החקירה בראשות השופט דב לוין, וכן בעבודות מחקר שיוזמנו מגופים כמו חברות בינלאומיות לייעוץ אסטרטגי. לטענתה, משרד הספורט יעמיד לרשות הצוות את המשאבים הדרושים. ליבנת סיכמה את דבריה והכריזה: "עד להגשת תכנית עבודה להכנות האולימפיות ב-2016 לא יעביר משרד הספורט תקציבים עבור פעילות זו".

צבי ורשביאק, לא קונה את ההצהרות מטהראן (צילום: ספורט 5)
בצרות? ורשביאק|צילום: ספורט 5