מארק גאסול ובאטום. מחזה מכוער בסיום (gettyimages) (צילום: ספורט 5)
מארק גאסול ובאטום. מחזה מכוער בסיום (gettyimages)|צילום: ספורט 5

ככה לא מתנהגים. ספרד אמנם עלתה היום (רביעי) לחצי הגמר אחרי שניצחה 59:66 את צרפת אבל מיליוני צופים בכל העולם זכו לראות סיום מביך שמכתים את שתי הקבוצות ומשאיר את התוצאה בצד. ניקולאס באטום הצרפתי לא יכול היה לשאת את ההפסד וההדחה מהמשחקים האולימפיים, והכה את חואן קרלוס נבארו בבטנו. שחקני שתי הקבוצות החלו להתקוטט במרכז המגרש והשאירו טעם רע לאחד המפגשים המעניינים ביותר בטורניר.

אחרי שהאשימו אותם בהפסד מכוון לברזיל כדי להמנע ממפגש מוקדם מול ארה"ב בחצי הגמר, בספרד מיהרו להכחיש כל קשר וטענו שהם פשוט לא משחקים טוב. היום הם הוכיחו לכל העולם שהם צדקו. הם באמת לא משחקים טוב. ועדיין, למרות שצרפת היתה טובה יותר לאורך שלושה רבעים, בספורט מנצח מי שמגיע במאני-טיים, תשאלו את המשלחת הישראלית ללונדון. ספרד עלתה ליתרון ברבע האחרון ורכשה לעצמה את הכרטיס למפגש מרתק מול רוסיה ודייויד בלאט.

שתי הקבוצות הציגו יכולת חלשה מאוד בהתקפה. ההגנות היו אמנם טובות, אך ההחמצות של ספרד לא יעברו בשלום מול הגדולות בעולם. בלאט בטוח לא ישתוק להן, ארה"ב תדרוס אותם. למזלם, הם הצליחו לעצור את הצרפתים על 6 נקודות בלבד ברבע האחרון ולהוציא אותם לחלוטין מאיזון. נקודת האור אצל סגנית אלופת העולם הם האחים לבית גאסול שקלעו ביחד 24 נקודות וקפטן הנבחרת שרק הולך ומשתפר, חואן קרלוס נבארו שקלע 12 נקודות והיה המשקולת המשמעותית בניצחון הזה.

רוסיה החזקה שכבר ניצחה את ספרד בשלב הבתים, רואה את הפודיום באופק ולא תיתן לאלופת אירופה רגע אחד של אוויר. אחרי שני הפסדים רצופים, הניצחון הזה החזיר את הביטחון לספרד וצפוי לנו מפגש מעולה בחצי הגמר.

מארק גאסול חוגג את הסל המכריע (gettyimages) (צילום: ספורט 5)
מארק גאסול חוגג את הסל המכריע (gettyimages)|צילום: ספורט 5

מהלך המשחק: צרפת היתה יותר מדוייקת בהתקפה ונראה כי הדברים זרמו לה יותר בקלות. שלשה של דייאו ו-2 נקודות של פארקר העלו את הצרפתים ל-9:14. גאסול ונבארו עוד שמרו את ספרד בתמונה אבל אקורד סיום הרבע היה של פרננדז עם אלי-הופ נפלא שקבע 17:22 לצרפתים.

ברבע השני ספרד עלתה חדה יותר והצליחה לצמצם ל-25:29 עם סל של פרננדז, אבל פייטרוס החזיר עם שלשה משלו שהעלה את צרפת ל-25:32. הפורוורד שחזר מפציעה קלע 8 נקודות מרגע שנכנס למגרש. הספרדים יצאו להתקפה מהירה אחרי איבוד כדור, אבל באטום ירד מהר להגנה ונתן גג מדהים על הראש של נבארו. פייטרוס, פארקר ודייאו סיימו מחצית ראשונה מצויינת של צרפת ב-34:37, אבל פרננדז והאחים לבית גאסול ישבו להם על הזנב.

היוצרות התהפכו עם פתיחת הרבע השלישי. החמצות של הצרפתים בשילוב חטיפה וסל של קלדרון ועוד שתיים מהקו של מארק גאסול העלו את ספרד ליתרון 37:38. הנבחרות שמרו על משחק צמוד כשהיתרון התחלף בכל רגע. טוני פארקר הנהדר העלה את צרפת ל-49:53 עם שלשה. שתי נקודות של נבארו מהקו סגרו את הרבע 51:53 לצרפת.

הרבע הרביעי היה כולו בסימן ספרד. רודי פרננדז קלע 2 מהקו, מארק גאסול המצויין הוסיף עוד 2 מהשדה והעלה את ספרד ל-57:62. נסתם הגולל על דרכה של צרפת במשחקים. 59:66 בסיום. צרפת הביתה, ספרד לרוסיה.

ארגנטינה - ברזיל 77:82
דרבי דרום אמריקני. בכדורגל זה אחד המפגשים הגדולים בעולם, בכדורסל קצת פחות ועדיין, זכינו למשחק מצויין. הרבע הראשון היה צמוד מאוד ושקול (23:26 לברזיל) אבל אז הארגנטינאים העלו הילוך. ברבעים השני והשלישי הם הצליחו לשמור את הברזילאים על 14 נקודות בלבד בכל רבע והגיעו לישרות האחרונה בהפרש של 10 נקודות. ברזיל עוד הצליחה לצמצם ל-71:74 עם שלשה של ברבוסה, אבל ג'ינובילי במשחק מצויין, סקולה ופריגיוני קלעו מהקו ופתחו פער שכבר היה קשה לסגירה. גם שתי שלשות של ברבוסה לסיום לא עזרו והברזילאים נאלצים לחזור הביתה. בחצי הגמר תפגוש ארגנטינה את ארה"ב כנראה (אם תנצח את אוסטרליה), אותה קבוצה לה הפסידו רק לפני מספר ימים 126:97 בשלב הבתים.