משה גרטל סיים הערב את השידור מהבריכה בהתייחסות לאירועי השבוע ותופעת הסמסים בשידור. "אי אפשר לסגור שידור שנמשך שמונה ימים, בלי להתייחס אליכם צופים יקרים ואליי, התופעה", פתח גרטל, "שנים שידרתי ומעולם לא נתקלתי באירוע דומה. אני רק ביקשתי לקדם במעט את שידורי השחיה הישראלית והעולמית, הכל לעבר המאה העשרים ואחת. אתם מצידכם תמיד רציתם לא רק להיות הצד הפסיבי היושב בבית כחפץ אין חפץ בו, שומע את מה שמדברים פרשנים כמונו, מטיחים בו ומלהיטים אותו והוא אינו יכול להגיב".

אין תמונה
ביקש לקדם את שידורי השחייה ונתקל בלעג. גרטל

כאן עבר לגרטל לנימה יותר אישית: "שנים הייתם משליכים עליי בוץ, מגלגלים אותי בזפת ובנוצות, מטיחים בי בליסטראות, כשבעצם רציתם מעט התייחסות ואפשרות לתגובה. ספגתי והבלגתי. חיפשתי להתקרב. אני אליכם ואתם אליי". בהמשך עבר גרטל לעניין הסמסים וביקר את אלו ששלחו לו סמסים בשמות מומצאים כמו עמית רומם, אסף לוץ ונגסטא בגמבה. תופעה שהגיעו בימים האחרונים לשיאה. "כאן בלונדון שמתי נפשי בכפי וקראתי למעטים להם יש את מספר הטלפון שלי לשלוח אליי שאלות במסרונים. זה היה ניסיון מפחיד, האמת, רעדו לי הברכיים, והבטן התהפכה כשהתחלתי".

"בתחילה הגיעו מעט שאלות ועוד ניתנה לי ולפרשן בוקי צ'יש את האפשרות להגיב. אני בדיעה שאין שאלות טפשיות ויכולות להיות רק תשובות כאלה. מצאנו את הזמן המתאים בין המשחים ובמהלכם, כדי לענות על הצימאון המפתיע לידע מצידכם".

"להבין וללמוד על נושא שולי לכאורה. מה, מי, מידות ומשקלים, רכילות, הרכבים ועוד. זה התחיל כטפטוף קיצי, כפי מה שקורה כאן בלונדון בזמן האולימפיאדה, ועוד לפני שהבנתי דבר והצלחתי לעכל את המפנה ולצעוק מלוא גרוני שיא עולם או משחה גמר ליעקב טומרקין, הפך הטפטוף לגשם שוטף ולאחריו שטפון שאיים לסחוף הכל".

מייקל פלפס (צילום: Adam Pretty, GettyImages IL)
גם מייקל יתגעגע. פלפס|צילום: Adam Pretty, GettyImages IL

"כשנרשמו יותר מ-2000 מסרונים בסלולרי שלי הפסקתי לספור נבהלתי. כשראיתי שיש במזווה מעל 1000 וואטסאפים נדהמתי. פתאום הבנו שבארץ, דרך אתרי האינטרנט רואים, שומעים ולפיכך מגיבים כי יש את האפשרות ללמוד ביושר את הנושא המדהים הזה. היוזמה הזאת שלנו לקבל מסרונים מכמעט כל ישראלי עלתה לי ביוקר כי פתאום גיליתי שיש אנשים שרוצים רק ללכלך. הגיעו אלינו שאלות קנטרניות, מעט פוגעניות. אנשים שחתמו במשחקי מילים חולניים, מנבלי פה והם כמעט הצליחו להטביע אותנו בבריכת השחיה. היו פעמים שנפגעתי, אבל מה חבר'ה, שרדתי". בהמשך הודה גרטל לשותפו לשידור ולאנשי הערוץ הראשון והודיע על פרישה מהשידור הציבורי. "ואם זה נשמע כנאום פרידה, אז כן. אני יוצא לפנסיה. תודה למשפחתי היקרה ואחכ" אלוהים גדול".