הם יביאו זהב אולימפי? (gettyimages) (צילום: ספורט 5)
הם יביאו זהב אולימפי? (gettyimages)|צילום: ספורט 5

נבחרת ברזיל זכתה כמעט בכל תואר אפשרי ועכשיו היא באנגליה במירוץ אחר מדליית הזהב האולימפית, הפרס היחיד שלא נמצא בארון ההצלחות של הסלסאו. בחצי השעה הראשונה על הדשא באיצטדיון המילניום של קארדיף זה בהחלט נראה מבטיח עם שלושה שערים בתוך חצי שעה, אבל אחרי זה הגיע נמנום ממושך בדרך ל-2:3 על מצרים הלוחמנית במשחק הפתיחה שלהן בטורניר האולימפי.

בשנים האחרונות ערך מאנו מנזס, שמאמן גם את הנבחרת הבוגרת, מהפכה של צעירים ובסגל הנוכחי נמצאים לא מעט מהסגל הבכיר של הסלסאו. מעבר לשחקנים מתחת לגיל 23, ביניהם שמות גדולים כמו ניימאר, אלשנדרה פאטו וגאנסו, נמצאים גם טיאגו סילבה (פ.ס.ז'), מרסלו (ריאל מדריד) והולק (פורטו). כאמור, זה נראה כל כך מרשים כמו שזה נשמע רק במחצית הראשונה.

16 דקות לקחו לסלסאו לעלות ליתרון מרגלי רפאל דה סילבה, מגן מנצ'סטר יונייטד, ועד הדקה ה-30 עמד היתרון על שלושה שערים אחרי שגם ליאנדרו דמיאו וניימאר הצטרפו לחגיגה. ואז, דווקא כששחקני מצרים נראו שבורים, הורידו הבחורים של מנזס הילוך. החבורה של האני רמזי הוכיחה שגאווה לא חסרה לה ושער של מוחמד אבו טריקה הוותיק אותת על אפשרות לקאמבק. מוחמד סלאח צימק גם הוא וברזיל יצאה עם טעם חמוץ-מתוק ממשחק הפתיחה שלה במסגרת המשחקים האולימפיים.

המבחן הבא של הסלסאו יהיה מול בלארוס, שניצחה 0:1 את ניו זילנד משער של דמיטרי באגה. בעוד שמאנו מנזס ינסה ללמד את הילדים שלו לא להוריד את הרגל מהדוושה אחרי חצי שעה, המצרים יחפשו נקודות ראשונות מול צעירי האול-ווייטס. בינתיים טורניר הכדורגל האולימפי נראה נהדר.

מהלך המשחק
מאנו מנזס בחר להשאיר את פאטו וגאנסו על הספסל ופתח בחוליית ההתקפה עם ניימאר מאחורי הולק וליאנדרו דמיאו. שחקני מצרים, שסובלים כבר זמן רב מהשבתה הכדורגל במדינה, פתחו בלי רגשי נחיתות באיצטדיון המילניום בקארדיף וכבר בדקה השלישית הצליח מוחמד ניני לבעוט לרשת החיצונית. כעבור 6 דקות פרץ הולק מימין והשאיר כדור לניימאר, שפיספס את השער בסנטימטרים.

בדקה ה-16 הגיע השער ש-206 מיליון ברזילאים חלמו עליו. אוסקר השאיר כדור לרפאל דה סילבה ומגן מנצ'סטר יונייטד חתך מימין למרכז וירה לרשת את ה-0:1. הלחץ של הסלסאו נמשך ובדקה ה-26 השיג אוסקר כדור כמעט אבוד באגף ימין ושלח למרכז, ליאנדרו דמיאו הפגיז את ה-0:2. המצרים איבדו תקווה ובדקה ה-29 מסר ניימאר להולק וקיבל בחזרה כדי לנגוח פנימה את ה-0:3. איזו הצגה של הסלסאו.

ניימאר, מחפש זהב אולימפי (gettyimages) (צילום: ספורט 5)
ניימאר, מחפש זהב אולימפי (gettyimages)|צילום: ספורט 5

בדקה ה-41 עצר השוער המצרי אחמד א-שנאווי עוד ניסיון מסוכן והתוצאה נשמרה עד ההפסקה. האני רמזי ערך חילוף אחד בחזרה למחצית השניה ובדקה ה-51 שלח מותעב כדור לקורה ומוחמד אבו טריקה, הסמל של הכדורגל המצרי, דחק פנימה את ה-3:1 מהריבאונד. עשר דקות מאוחר יותר בעט אחמד פתחי מעל למשקוף.

חוסר המיקוד של ברזיל פגע בה שוב בדקה ה-76 כשמוחמד סלאח הצליח לצמק ל-3:2. מנזס, שכבר הכניס קודם לכן את הקשר גאנסו במקום חלוץ הולק, שלח לדשא את דנילו. בדקה ה-90 א-שנאווי הספיק לבלום עוד ניסיון של ניימאר וכך זה נגמר - 2:3 לברזיל על מצרים, שיצאה לפחות עם הרבה כבוד.

הרכבים
ברזיל: נטו, רפאל, טיאגו סילבה, ז'ואן, מרסלו, אוסקר, סנדרו (דנילו/78), רומולו, ניימאר, ליאנדרו דמיאו (פאטו/77), הולק (גאנסו/72).

מצרים: א-שנאווי, פתחי, רמדאן, חג'אזי, עלא א-דין, חסן, מוחסן (סלאח/46), ניני (מג'די/89), גומעה (אחמד/74), אבו טריקה, מותעב.