קולינס. מה יותר שווה ממדלייה אולימפית? (gettyimages) (צילום: ספורט 5)
קולינס. מה יותר שווה ממדלייה אולימפית? (gettyimages)|צילום: ספורט 5

כנראה שלילה אחד עם האישה שווה יותר ממדלייה אולימפית. אלוף העולם לשעבר בריצת 100 מטר, קים קולינס, הושלך היום (שבת) מהמשלחת האולימפית של סנט קיטס ונוויס מהאיים הקריביים, בגלל בעיות משמעת. האצן המעולה לא הופיע להתכנסויות רשמיות ואף נפגש עם אשתו למרות האיסור. מהמשלחת נמסר: "אנו מצטערים להודיע שקולינס, שנחשב אצלנו לגיבור לאומי עזב את האולימפיאדה".

קולינס קיווה להשתתף באולימפיאדה החמישית שלו ואף נשא את דגל ארצו בטקס הפתיחה. "אני לא בחרתי ללכת, אני הושלכתי החוצה", סיפר האצן, "אם אני צריך ללכת הביתה, כנראה שהמדלייה הזו היא לא עבורי".

ההיעדרויות שלו מההתכנסויות של המשלחת ומאימונים כללו ביקורים של אישתו. "הם מבקשים ממני לנטוש את אשתי עבור המשלחת. זה לא הולך לקרות", אמר קולינס. מוקדם יותר השבוע, האצן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אפילו גברים בכלא מקבלים אישור לבקורים של האישה שלהם". קולינס נחשב לאחד האצנים הטובים בעולם. הוא זכה באליפות העולם ב-100 מטר ב-2003 בפריז, באליפות העולם שנערכה בטגו בשנה שעברה הוא זכה במדליית הארד ב-100 מטר ובמדליית הארד במקצה השליחים ב-4X100.

הטורניר האחרון בו השתתף היה המשחקים הפאן-אמריקניים במקסיקו, בהם זכה במדליית הכסף. "מי שראה אותי רץ במקסיקו, ראה אותי בפעם האחרונה בחיי מייצג את ארצי", אמר קולינס.

במשלחת מהקריביים אמרו שהוא ספורטאי ענק שיחסר לכל האומה. "החסרון של קולינס מהמשחקים האולימפיים בלונדון הוא אכזבה גדולה למשלחת ולמדינה. אנחנו מאחלים לו כל טוב", מסר מנהל המשלחת לסטר האנלי.

קולינס הוא האתלט השני מהקאריביים שעושה דרכו חזרה לפני שהשתתף במשחקים. בסוף השבוע שעבר, האצנית טמקה וויליאמס האישה היחידה במשלחת, נכשלה בבדיקות הסמים ועפה הביתה.