קונאטה מדהים את אולד טראפורד (gettyimages) (צילום: ספורט 5)
קונאטה מדהים את אולד טראפורד (gettyimages)|צילום: ספורט 5

יממה לפני טקס הפתיחה הרשמי של המשחקים האולימפיים בלונדון יצא היום (חמישי) טורניר כדורגל הגברים לדרך. כבר ביום הראשון קיבלנו הפתעה גדולה, כאשר נבחרת ספרד, אחת המועמדות הבכירות לזכות במדליית הזהב, נוצחה 1:0 על ידי יפן במשחק במסגרת בית ד'. מי שקילקל למארחת בריטניה את הבכורה האולימפית היה חלוץ מוסא קונאטה שכבש וקבע 1:1 בין סנגל לנבחרת של ראיין גיגס. מי שעשתה את העבודה היא אורוגוואי עם 1:2 על איחוד האמירויות. במשחק הפתיחה של הטורניר קיבלנו חגיגת שערים ב-2:2 בין מרוקו להונדורס.

בית א'

בריטניה - סנגל 1:1
אחרי התצוגה הלא מרשימה במשחק ההכנה מול ברזיל (2:0) הבריטים קיוו שהדבר האמיתי יראה קצת יותר טוב. בממלכה ימשיכו לחכות. גם ראיין גיגס בהרכב, שעלה על הדשא באיצטדיונו הביתי אולד טראפורד, לא הצליח לעזור לנבחרת של סטיוארט פירס להשיג 3 נקודות ראשונות. הסיבה: חלוץ מכבי ת"א מוסא קונאטה.

חלוץ הצהובים פתח בהרכב ו-8 דקות לפני הסיום (דקה 82) הדהים את הקהל הבריטי. הסנגלי ניצל מסירה נהדרת של מאנה ומול השוער ג'ק בוטלנד הקפיץ באלגנטיות כדי להעניק לנבחרתו שיוויון 1:1. העסק דווקא נפתח טוב מבחינת המארחים כאשר כבר בדקה ה-20 גיגס העלה כדור חופשי שהורחק רע, ומ-12 מטרים וולשי נוסף, קרייג בלאמי, העניק לבריטניה יתרון שלא החזיק מעמד.

אורוגוואי - איחוד האמירויות 1:2
לצד ברזיל, בריטניה וספרד מי שמסומנת גם היא כאחת הנבחרות שיכולות ללכת עד הסוף היא אורוגוואי, בעיקר בשל החוד האימתני שלה שכולל את לואיס סוארס ואדינסון קבאני. הפתיחה דווקא לא העירה פנים לסלסטה כאשר בדקה ה-23 אסמאיל מטאר ניצל חור גדול במרכז ההגנה השכיב את השוער קמפאנה וגילגל לרשת יתרון מפתיע לאיחוד האמירויות.

אלא שהדרום אמריקנים התעשתו די מהר הרבה הודות לבעיטה חופשית נהדרת של גסטון ראמירס (42) שעקף את החומה עם כדור שנעצר רק בחיבורים של היריבה. בדקה ה-56 הגיע המהפך אחרי שלואיס סוארס סיבסב את ההגנה מהמפרץ הפרסי והשאיר לניקולס לודיירו, ששלח כדור חד לפינה הרחוקה והעניק לחבורה של אוסקר טבארס 3 נקודות ראשונות. במחזור הבא תפגוש אורוגוואי את סנגל ואילו איחוד האמירויות תנסה להפתיע את בריטניה.

בית ד'

ספרד - יפן 1:0
עשרים שנים לאחר שזכו במדליית הזהב באולימפיאדת ברצלונה הספרדים פתחו רע מאוד את המשחקים הנוכחיים. אולי הסגל של המאמן לואיס מייה לא ממש נוצץ כמו זה של ברזיל אך עם ג'ורדי אלבה, חואן מאטה, דויד דה חאה וחאבי מרטינס בהרכב הרוחה עדיין נחשבת לאחת הפייבוריטיות הגדולות.

אלא שמי שלא ממש התחשבה בכך היתה היריבה מהמזרח. כבר בדקה ה-34 יוקי אוטסו ניצל שמירה רעה מאוד של ההגנה הספרדית, התגנב לכדור קרן ומ-5 מטרים דחק לרשת של דה חאה. התסריט המשיך להיות שחור עבור הרוחה כאשר בדקה ה-44 איניגו מרטינס השאיר את חבריו ב-1 שחקנים לאחר שמנע מצב ודאי לכיבוש שער. במחצית השניה היפנים היו חייבים להגדיל את התוצאה, אבל סדרת החמצות והצלות של שוער מנצ'סטר יונייטד מנעה מבוכה גדולה יותר מהנבחרת של מייה.

הונדורס - מרוקו 2:2
המשחק הראשון אצל הגברים גם פתח את הדהרה בבית ד', במסגרתו ספרד נחשבת לפייבוריטית הברורה לטפס הכי רחוק שרק אפשר. עבד אל-עזיז בראדה, שחקנה של חטאפה, כבש את השער הראשון בטורניר האולימפי בדקה ה-39 והיתרון של האפריקנים נמשך עד להפסקה.

בדקה ה-56 חזרה נציגת מרכז אמריקה לעניינים. ריקרדו בנגסטון, חלוץ ניו אינגלנד מה-MLS, איזן מבישול של מיינור פיגרואה וכעבור 9 דקות השלים מהפך קבוצתי וצמד אישי מהנקודה הלבנה. שחקניו של פים ורבק ההולנדי לא התייאשו ודקתיים מאוחר יותר הצליח זכריה לביאד לקבוע את תוצאת המשחק. הרחקתו של זכריה ברגדיש המרוקני כבר לא שינתה דבר.

גסטון ראמירס. פתיחה חלקה לאורוגוואי (GETTYIMAGES) (צילום: ספורט 5)
גסטון ראמירס. פתיחה חלקה לאורוגוואי (GETTYIMAGES)|צילום: ספורט 5

בית ב'

מקסיקו - קוריאה הדרומית 0:0
בית ב' יצא לדרך במשחק שלא הניב שערים, הרבה בגלל חוסר ריכוז של הקוריאנים שהחמיצו מספר מצבים טובים. אצל המרכז אמריקאים ג'יובני דוס סנטוס נותר על דווקא על הספסל וחבריו לא ממש הצליחו להיראות כמו מועמדים ראויים למדליה. המצב הטוב ביותר במשחק הגיע בדקה ה-80 כאשר ג'ה צ'ול קו נגח ממצב מצויין מתוך הרחבה החוצה. במחזור הבא תפגשו מקסיקו את גאבון ואילו קוריאה הדרומית תתמודד מול שוויץ. 

במשחק נוסף בבית סיימו שוויץ וגאבון ב-1:1. פנדל מדוייק של אדמיר מחמדי בדקה ה-5 העלה את האירופאים ליתרון, אבל בדקה ה-45 פייר אמריק אובמיאנג מסנט אטיין הצליח לאזן וקבע את תוצאת המשחק.