אלכס שטילוב (צילום: חדשות 2)
"סיים שש עשיריות מהאלוף. ההבדלים מאד קטנים ברמות האלה". שטילוב, הערב|צילום: חדשות 2

אכזבה באולם ההתעמלות הערב כשאלכס שטילוב סיים שישי בלבד בגמר תרגיל הקרקע, גמר שהיה אמור להביא מדליה היסטורית לישראל בענף ההתעמלות היוקרתי. בתחרות המוקדמות ובגמר הקרב רב עשה שטילוב תרגילי קרקע מצויינים שהיו שווים מדליה, אבל דווקא הערב, בתרגיל החשוב מכולם, פספס כמה פעמים ולא הפגין את היכולת הקבועה שלו. שטילוב, שזכה פעמיים במדליית ארד באליפויות העולם בעבר, וסיים שמיני בגמר תרגיל הקרקע בבייג'ין, היה אחת התקווה הגדולות של המשלחת, שנותרה עם סיכוי למדליה אחת, של לי קורזיץ.

גילי לוסטיג, המנהל המקצועי של הוועד האולימפי: "התחושה היא קשה. אכזבה גדולה. כראש המערכת מאד רציתי שתבוא כבר המדליה והייתי איתו כאן באולם. איך שהתחילה התחרות ראינו את הסיני, היפני והרוסי עושים תרגילים מעולים ותוצאות מצויינות וזה לא היה טוב לנו. כנראה שגם אלכס ראה את מה שראינו וזה קצת ריפה את ידיו והוציא את הרוח מהמפרשים. במוקדמות ובקרב רב הוא עשה תרגילים שהביאו ניקוד של מעל 15.6, אבל היום זה היה אחרת והוא לא נראה בשיאו. התחושה היא קשה ברמה האישית כי מדובר בספורטאי ברמה עולמית שלקח מדליה בכל תחרות מטרה בה התחרה וזו בהחלט אכזבה".

גילי לוסטיג ואפרים זינגר (יניב גונן) (צילום: מערכת ONE)
ראש המשלחת זינגר: "היתה ציפיה גדולה וחבל. ריו מחכה לו". זינגר ולוסטיג|צילום: מערכת ONE

לוסטיג: "נחזיק אצבעות לקורזיץ. אני מאמין שהיא תעמוד בלחץ"

"שטילוב היה המועמד הבכיר ביותר למדליה ישראלית ועוד יוקרתית במיוחד, אבל זה הספורט ואין תעודת ביטוח על כלום. עמדו מולו 7 מתחרים ברמה הכי גבוהה והוא הפסיד הפעם. שוחחתי עם המאמן לו סרגי וויסברג והוא ניתח לי את הביצוע וגם הוא אומר שהיכולת הגבוהה של שלושת המתעמלים שפתחו את היום היתה בעוכרינו".

לפני תחילת המשחקים דיבר לוסטיג על מדליה אחת כתרחיש ריאלי, שתי מדליות כהצלחה ואפס מדליות ככשלון. אחרי הכשלונות של שטילוב, אריק זאבי, אליס שלזינגר ושחר צוברי, נותרה לי קורזיץ כיחידה שעדיין יכולה להביא מדליה כחול לבן. "רצינו להביא מדליה מלונדון ולא רק מאתר השייט", אומר לוסטיג המאוכזב, "דווקא עם אנדיוני הרגשתי שהם הכי קרובים. הם נראו מצויין והפסידו בשוברי שוויון לאלופים האולימפיים. גם המדליה של קורזיץ לא בטוחה, אבל אנחנו אופטימיים לגביה. אני מאמין גדול בקורזיץ ונכון שכולם יהיו שם ביום שלישי ויחזיקו לה אצבעות, אבל היא יכולה לעמוד בלחץ ולהביא את המדליה".  

אפרים זינגר: "הוא ספורטאי גדול, אבל היום היו טובים ממנו"

אפרים זינגר, מנכ"ל הוועד האולימפי וראש המשלחת היה גם הוא באולם: "היתה ציפיה גדולה, ואלכס עשה את מה שהוא יכול. הוא ספורטאי גדול, אבל היום היו טובים ממנו. הוא מרגיש גרוע מאד, אבל הוא אחד הספורטאים הטובים שהיו לנו והוא יתאושש וריו 2016 מחכה לו"

ג'קי וישניה, שהיה מאמן הנבחרת שנים רבות ושימש כפרשן ערוץ 1 הערב: "מה שכנראה היה בעוכריו זה שהוא לא העלה את דרגת הקושי לתרגיל. הוא בחר בתרגיל עם רמת קושי יותר נמוכה ועדיין לא עשה אותו יותר נקי כי הוא פתח רגליים בצורה שהורידה לו שלוש עשיריות. זה היה תרגיל פחות נקי ממה שעושה בדרך כלל. הנחיתות שלו היו פחות טובות והאחרים העיזו יותר. בסך הכל הוא קיבל ציון ריאלי לרמת התחרות היתה פה".

"אני חושב שזה עניין של מזל", הוסיף ווישניה, "זה איך שאתה מגיע באותו רגע. באותה אלפית השניה הנתונה. לפעמים זה יותר נקי ולפעמים פחות. אלכס מנוסה בתחרויות האלה, אבל היה חסר היה לו מזל. הקהל אוהב אותו, השופטים אוהבים אותו. אם היה עושה תרגיל יותר נקי, היה מקבל מדליה. לא קל להגיע לרמה הזאת, להגיע לגמר, והוא סיים בסך הכל 6 עשירות מהאלוף האולימפי. זה פסיעה לפה פסיעה לשם, ההבדלים מאד קטנים ברמות האלה".