ברזיל, מאזן מושלם בשלב הבתים (gettyimages) צפו בתקציר (צילום: ספורט 5)
ברזיל, מאזן מושלם בשלב הבתים (gettyimages) צפו בתקציר|צילום: ספורט 5

טורניר הכדורגל נכנס לשלבים המכריעים. אחרי ההפתעה הענקית בדמות ההדחה של אחת הפייבוריטיות ספרד, ברזיל נראית כמועמדת הבכירה לזהב. היום (רביעי) הבחורים של מאנו מנזס, במשחק שלא שינה דבר עבורם, טיילו עם 1:3 על נבחרת ניו זילנד ושמרו על מאזנם המושלם, במפגש שלא היה ממש שווה כוחות. במקביל, מצרים רשמה הישג נהדר אחרי שניצחה 1:3 את בלארוס והצטרפה לברזילאים ברבע הגמר, מהמקום השני בבית ג'. וספרד? תחזור הביתה עם הזנב בין הרגליים.

בית ג'
ברזיל - ניו זילנד 0:3
פשוט לא כוחות. הסט. ג'יימס פארק של ניוקאסל הפגיש את הנבחרת הטובה ביותר בטורניר מול אחת החלשות שהגיעו ללונדון. אמנם, ראינו שהכל כבר יכול לקרות בכדורגל - קל וחומר בטורניר האולימפי - אך פערי הרמות בין השתיים היו פשוט גדולים מדי. ברזיל הגיעה כבר אחרי שני ניצחונות, משוחררת מלחץ הדחה כזה או אחר, ושייטה כל הדרך למאזן מושלם בשלב הבתים בדרך למפגש מול סגנית בית ד', הונדורס.

הסלסאו עלו לראשונה על לוח התוצאות בדקה ה-23. דאנילו ואלכס החליפו מסירות על סף הרחבה, הראשון השתלט על הכדור ובעט שטוח לפינה של א'וקיפי. 0:1 יפהפה לברזיל. גם את השער הבא, 6 דקות לאחר מכן, בנה אלכס. הפעם הוא מצא את ליאנדרו דמיאו, שעשה 0:2 אחרי פחות מחצי שעה של כדורגל.החגיגה הברזיאלית המשיכה גם בדקה ה-52. מרסלו העביר משמאל כדור חופשי, שעבר את כל ההגנה והגיע בסופו של דבר לרגלו של סנדרו שדחק מקרוב. 0:3.

מצרים - בלארוס 1:3
הישג פנטסטי לשכנינו מדרום-מערב. החבורה של האני ראמזי הגיעה למשחק הזה כאשר היא יודעת שרק ניצחון ישלח אותה לשלב שמונה האחרונות. עם חרב ההדחה על הצוואר, המצרים התעלו והצליחו למצוא את הרשת של גוטור שלוש פעמים במחצית השניה. מוחמד סלאח הבקיע ראשון בדקה ה-56, מרוואן מוסן כבש את השני (73) ומוחמד אבו טריקה נעץ את המסמר האחרון (79) ושלח את הבלארוסים הביתה כבר אחרי שלושה משחקים. ורונקוב (87) צימק, אבל לא ממש המתיק את הגלולה.

חואן מאטה, טורניר שגם הוא לא ירצה לזכור (gettyimages) (צילום: ספורט 5)
חואן מאטה, טורניר שגם הוא לא ירצה לזכור (gettyimages)|צילום: ספורט 5

בית ד'
יפן - הונדורס 0:0
למען האמת, אפשר לומר שריח יחסית רע עולה מכאן. שתי הקבוצות היו זקוקות לתיקו כדי לעלות יחד, וזה בדיוק מה שהן עשו. נכון שקשה לבוא אליהן בטענות, אבל בסופו של יום שתי הקבוצות יצאו מרוצות ו"התחבקו" בסיום.

ספרד - מרוקו 0:0
האולימפית של האדומים, שאיכזבה בשני המשחקים הקודמים, סיימה את הטורניר בלי ניצחון ובלי שער זכות אחד לרפואה. אחרי זכיות של הבוגרת, הצעירה והנוער באליפות אירופה, אפשר להגיד שלא בהכרח כל מה שספרדי מצליח.

בית ב'
מקסיקו - שווייץ 0:1

נבחרת הטריקולור ממרכז אמריקה סיימה את שלב הבתים בצורה מרשימה עם 7 נקודות והמון תקוות להמשך. אוריבה פראלטה כבש את השער היחיד במפגש בדקה ה-69 וסידר עליה חלקה לרבע הגמר מהמקום הראשון בבית.

קוריאה הדרומית עלתה מהמקום השני בבית אחרי 0:0 מול גאבון, תיקו שהשלים לה מאזן של 5 נקודות מ-9 אפשריות.

בית א'
בריטניה - אורוגוואי 0:1
בריטניה בעידוד הקהל הביתי ניצחה את אורוגוואי משער של דניאל סטארידג' במחצית הראשונה והנבחרת המקומית העפילה לרבע הגמר מהמקום הראשון בבית.

סנגל - איחוד האמירויות 1:1
לאיחוד האמירויות כבר לא היה שום סיכוי לעלות לרבע הגמר אך בכל זאת היא לא ויתרה ועלתה ראשונה ליתרון משער של איסמעיל מאטר בדקה ה-21. מוסא קונאטה, האיש החם על כר הדשא, ממשיך לככב בטורניר לאחר שגם היום כבש ולזכותו עומדים כבר 4 שערים, כל שעריה של הנבחרת. חלוץ מכבי ת"א השווה ל-1:1 במחצית השנייה והעלה במו רגליו את סנגל לרבע הגמר.