(GETTYIMAGES) (צילום: ספורט 5)
(GETTYIMAGES)|צילום: ספורט 5

הרבה מאוד אנשים לא האמינו שזה יקרה, אבל גם אחד משיאי העולם העתיקים ביותר נשבר אמש (שישי). בנות נבחרת ארצות בריצת ה-4X100 סיפקו את הריצה הטובה בכל הזמנים במקצה הזה, וניפצו את השיא שהיה שייך למזרח גרמניה, ונקבע אי שם בשנת 1985. אליסון פליקס, כרמליטה ג'טר, טיאנה מדיסון וביאנקה נייט רשומות על ה-40.82 המדהים, שהבטיח מדליית זהב יוקרתית לארצות הברית על פני היריבות הגדולות מג'מייקה.

"זה היה מדהים", סיפרה פליקס בוקר אחרי ששמה נרשם בספרי ההיסטוריה, "האמנו שאנחנו מסוגלות לעשות את זה, אבל בסופו של דבר הפתענו אפילו את עצמנו. היה עלינו סוג של לחץ להביא את הזהב, ואני מאושרת שעמדנו בו כמו שצריך".

לאחר מכן, התייחסה פליקס לציפיות העצומות מהמשלחת האמריקאית ולא שכחה גם להתלוצץ מעט. "שופטים אותי, בוחנים אותי, מסתכלים עליי ואוהבים רק לפי התוצאות והמדליות", אמרה פליקס, "אבל עכשיו כבר אין לי בעיה עם זה, שכולם רוצים לראות רק את המדליה".

כידוע, פליקס זכתה גם בזהב בריצה ל-200 מטרים, אחרי שהסתפקה בכסף בבייג'ין והורידה קוף גדול מאוד מהגב. ריצת השליחות ושיא העולם היה רק הבונוס. "הייתי מאוד מתוסכלת שלא הצלחתי לזכות במדליה שהכי רציתי וכל הזמן חשבתי: 'מתי כבר יגיע הזמן שלי?' אני מאושרת שזה סוף סוף קרה".

ג'טר מקבלת את המקל. נכנסה להיסטוריה (gettyimages) (צילום: ספורט 5)
ג'טר מקבלת את המקל. נכנסה להיסטוריה (gettyimages)|צילום: ספורט 5

"המטרה הבאה?" נדרשה פליקס להמשך הקריירה הספורטיבית שלה, והצהירה: "אני מאמינה שאהיה בריו ב-2016. אני יודעת שאני מסוגלת לרוץ 100, 200 וגם 400 אבל נראה לי שאתמקד רק במקצה אחד, עוד לא החלטתי. בכל מקרה, אני מאמינה שאני יכולה לרוץ אפילו מהר יותר".

הרצה המסיימת של הבנות מארצות הברית הייתה כרמליטה ג'טר. זוכת מדליית הכסף בריצה ל-100 מטרים סיפקה ספרינט מדהים לקראת הסיום והבטיחה כאמור מדליית זהב לצד שיא העולם המטורף. "ואוו, זה היה משוגע", אמרה לתקשורת האמריקאית, "מבחינתי זה כמו חלום שהתגשם. זה מדהים לחשוב ששמך מופיע כחלק מהקבוצה הכי מהירה אי פעם".