ניימאר. מתקרב להיסטוריה (gettyimages) (צילום: ספורט 5)
ניימאר. מתקרב להיסטוריה (gettyimages)|צילום: ספורט 5

הרבה מאוד זהב טהור יחולק היום (שלישי) לעשרות ספורטאים בלונדון, כאשר האולימפיאדה ה-30 נכנסת לישורת האחרונה. את מירב העניין, כמו תמיד, יתפוס אצטדיון האתלטיקה, אבל צפויים קרבות מרתקים במקומות רבים נוספים, אפילו בהייד פארק המפורסם. הנה כל מה שצריך לעניין אתכם היום במשחקים.

13:30 - טריאתלון הגברים
אם צריך לדרג את ענפי הספורט האולימפיים מהקל אל הכבד, אין ספק שהטריאתלון תופס מקום של כבוד במעלה הצמרת. הייד פארק ידוע כזה שמארח את פינת הנואמים המפורסמת, אבל הפעם יעברו בו 55 אתלטי-על שיישחו 1,500 מטרים באגם המצוי בו, ידוושו על אופניים למרחק 43 ק"מ ויקנחו עם ריצת 10 ק"מ עד לקו הסיום. התקווה המקומית נחה על כתפיהם של האחים בראונלי, אליסטר וג'ונתן, אבל הפייבוריט הגדול הוא חאבייר גומס הספרדי.

13:50 - מוקדמות ריצת 200 המטרים לגברים
התגעגעתם לאוסיין בולט? יום וחצי אחרי שלקח את הזהב ב-100 בסטייל, האצן הג'מייקני מגיע למקצה האהוב עליו, 200 המטרים, ומתחיל את המסע לעבר חגיגה נוספת עם המצלמות. שיאן העולם יעלה במקצה הראשון וינסה לא להזיע  יותר מדי לקראת חצי הגמר והגמר מחר בערב.

החל מ-16:00 - התעמלות מכשירים
4 מדליות זהב יחולקו היום באולם ההתעמלות, כאשר הגמרים בגברים ובנשים ממשיכים. ראשית יוכרע הקרב על המדליות במקבילים של הגברים, ולאחר מכן יעלו הנשים על הקורה. בהמשך יהיה תורו של הגמר במתח לגברים ולסיום תרגילי הקרקע של הנשים. מי יפתיע את היפנים, הסינים והאמריקניות?

החל מ-19:00 - חצאי גמר טורניר הכדורגל לגברים
אחרי שקיבלנו דרמות גדולות מצד הנשים, היום תורם של הגברים בקרב על הגמר בסימן אמריקה נגד אסיה. תחילה, מקסיקו תפגוש את יפן בוומבלי כאשר שתי הנבחרות מגיעות ללא הפסד בטורניר. ב-21:45 יגיע חצי הגמר השני והמסקרן של ניימאר, אוסקר וחבריהם לנבחרת ברזיל שתתמודד מול הדרום קוריאנים המפתיעים באולד טראפורד. לא כדאי להחמיץ.

החל מ-21:00 - גמרים באתלטיקה
עד כה, מלכת הספורט לא איכזבה ואין סיבה שזה ישתנה גם הערב. קרב כל-רוסי בקפיצה לגובה לגברים צפוי בין האלוף האולימפי אנדריי סילנוב לאיוון אוחוב שמחזיק בשיא האישי הטוב ביותר מבין כל המשתתפים. וירג'יליוס אלקנה הליטאי ינסה להשיג מדליה רביעית ברציפות באולימפיאדה בגיל 40 בזריקת הדיסקוס, ואולי שלישית מזהב.

גם על המסלול יהיה מעניין. הקרב ב-100 מטר משוכות של הנשים יוכרע הערב, כאשר חצאי הגמר יתרחשו ב-21:15 והגמר ב-23:00 עם שמות כמו לולו ג'ונס וסאלי פירסון. הפינאלה יהיה בריצת 1,500 מטרים לגברים שצפוי להיות מאבק משולש קנייתי - סילאס קיפלגאט, אסבל קיפרופ וניקסון צ'פסבה עשויים לייצר פודיום כל-קנייתי.