עברו בהצלחה יתרה, המבחן הראשון של הדרים טים (GETTYIMAGES) (צילום: ספורט 5)
עברו בהצלחה יתרה, המבחן הראשון של הדרים טים (GETTYIMAGES)|צילום: ספורט 5

אחרי אינספור הערכות לגבי סנסציה אפשרית בטורניר הכדורסל האולימפי נבחרת ארצות הברית, הדרים טים מודל 2012 אם תרצו, שלחה הערב (ראשון) איתות ברור. מול צרפת, שמתהדרת בסגל הם 7 שחקני NBA, לברון ג'יימס, קובי בראיינט וקווין דוראנט לא עשו הנחות ופתחו את ההופעה על הפרקט בלונדון עם 71:98 מרשים על הראש של טוני פארקר וחבריו במסגרת בית א'.


לפחות על פי המשחק הראשון נראה ששלל ההשוואות לדרים טים המיתולוגית מ-1992 הוציאו מהנבחרת הנוכחית את המיטב. זה לקח אומנם מעט זמן, אבל אחרי רבע ראשון די בינוני בראיינט ודוראנט איפסו את הידית והובילו ריצה אמריקאית (15:30 ברבע) שהפכה את המחצית השניה לגארבג' טיים מהנה במיוחד. שם ראינו כבר את כל הארסנל שעומד לרשות המאמן מייק ששבסקי עם מספר ריחופים יפהפיים ובנוסף חלוקת דקות, כאשר מבין המחליפים מי שבלט הוא שחקן מינסוטה קווין לאב שקלע 14 נקודות.

מי שלא ממש היו צריכים להזיע הם קובי בראיינט (10 נקודות) ולברון ג'יימס (9) שלא כפו על עצמם את המשחק ואיפשרו ליתר חבריהם לחגוג. מי שהגדיל לפרגן הוא כוכב מיאמי שחילק 8 אסיסטים ואילו ששבסקי ניצל את הטיול כדי לחלק את הדקות בין שחקניו ש-11 מהם שיחקו מעל 10 דקות ואף אחד מהם לא היה על הפרקט מ-27 דקות (דוראנט). כעת מחכה לארה"ב במחזור הבא טוניסיה ולפי התצוגה הערב שצפון אפריקה כבר נכנסים למקלטים.

מהעבר השני בצרפת בנו בעיקר על טוני פארקר, אך גם על חמישיה על טהרת ה-NBA עם רוני טוריאף, בוריס דיאו וניקולה באטום, אבל כנראה שהפערים עדיין עצומים. פארקר פתח טוב מאוד והשאיר את נבחרתו בתמונה ברבע הראשון, אך בהמשך היריבה הצליחה לעצור אותו על 10 נקודות בלבד לפני שמאמנו החליט לתת לו לנוח לקראת המשימות הבאות. כבר במחזור הבא מחכה לצרפתים אתגר משמעותי נוסף דמות ארגנטינה החזקה.

מהלך המשחק
ארצות הברית פתחה בחמישיה שכללה את כריס פול, קובי בראיינט, לברון ג'יימס, קווין דוראנט וטייסון צ'נדלר. האמריקאים התחילו חזק ו-4 נקודות של קווין דוראנט וטייסון צ'נדלר כ"א העלו אותם ל-3:8 מוקדם. אלא שהצרפתים לא הרימו ידיים וחדירות של טוני פארקר החזירו שמרו אותם בתמונה בדרך ל-20:15. שלשה נוספת של בוקולי קבעה 21:22 בלבד לארה"ב אחרי הרבע הראשון.

את 10 הדקות הבאות ארה"ב כבר פתחה אחרת והפצצה של לברון ובראיינט מ-3 הובילה ריצת 0:11 בדרך ל-21:33. היד נשארה מאופסת ואסיסט של ג'יימס לדוראנט נגמרה עם שלשה נוספת (28:38). כוכב אוקלהומה המשיך ללהוט עם עוד קליעה מחוץ לקשת (33:48), ונקודות של לברון הורידו את ששבסקי עם 36:52 במחצית.

ארה"ב לא הורידה הילוך גם בפתיחת החצי השני ושלשה של בראיינט כבר קבעה 38:60 במה שהוליך את המשחק לגארבג' טיים אחד גדול. זה היה הזמן של כל הכישרון האמריקאי להתפוצץ כאשר דרון וויליאמס וכריס פול מפטמים פעם אחר פעם את חבריהם בדרך לדאנקים קלילים מול הצרפתים חסרי האונים, כאשר הרבע הסתיים עם ב-51:78 לארה"ב.

הרבע האחרון כבר היה לפרוטוקול בלבד, אבל גם בו הצרפתים לא ממש הצליחו להמתיק את התבוסה. המחליפים האמריקאים ניצלו את הבמה לשואו טיים, כאשר דאנק אדיר של הארדן קבע 62:87 4 דקות לסיום. בהמשך גם אנדרה איגוואדלה וראסל ווסטברוק שיפרו מאזנים בדרך ל-71:98 קליל בסיום.

שכח מההפסד לארה
שכח מההפסד לארה"ב. גאסול (GETTYIMAGES)|צילום: ספורט 5

משחקים נוספים
בית א'
במשחק שנעל את היום, מועמדת נוספת למדליה פתחה ברגל ימין. ארגנטינה, אחת הנבחרות שמסומנות ככאלו שביום טוב מסוגלות להדהים את ארצות הברית ניצחה את ליטא 79:102 בזכות ערב טוב של כוכביה. לואיס סקולה הראה ליונאס ולנצ'יונאס, הליטאי הצעיר והמוכשר שנמצא בדרכו לליגה הטובה בעולם, שהניסיון עדיין עושה את שלו. והפורוורד היה בלתי ניתן לעצירה עם 32 נקודות. גם מאנו ג'ינובילי עם דאבל-דאבל (21 נקודות ו-10 ריבאונדים) וקרלוס דלפינו (20) עזרו לו והשאירו את הנבחרת ממזרח אירופה הרחק מאחור.

אחרי רבע ראשון צמוד (23:24 לארגנטינה), הבחורים של חוליו לאמאס פתחו מבערים ועם עשר דקות נפלאות פתחו פער דו ספרתי וירדו להפסקה ביתרון מבטיח של 39:51. בחצי השני, למרות יכולת טובה של לינאס קלייזה המצויין, ליטא לא הצליחה להתקרב והארגנטינים כבר נגעו בהפרש ה-20 נקודות ברבע השלישי. סל ועבירה נהדרים של סקולה שמו את המסמר האחרון (69:91) והארגנטינים שייטו לניצחון קל עד הסיום. קלייזה הוביל את הליטאים עם 20 נקודות. הרכז החדש של ברצלונה, מיודעינו שארונאס יאסיקבצ'יוס, סיים משחק די בינוני מבחינתו עם 6 נקודות ב-19 דקות על הפרקט. במשחק שפתח את הטורניר הצליחה ניגריה, שעלתה מהמוקדמות, לגבור 56:60 על טוניסיה.

בית ב'
ספרד - סין 81:97
הספרדים עמדו בהצלחה במבחן הראשון שלהם בלונדון, והראו שההפסד לארה"ב במשחקי ההכנה לא ממש השפיע על הרצון העז שלהם לזכות במדלית הזהב. אחרי שסיימו את הרבע הראשון ביתרון מינמלי (17:19) וירדו למחצית בהפרש 41:53, הסינים הצליחו לצמק במעט עם רבע 3 מוצלח יותר, אבל האחים גאסול וחבריהם נתנו פוש אחרון ברבע המכריע וסגרו עניין.

פאו גאסול סיים כקלע המצטיין עם 21 נקודות ו-11 ריבאונדים, סרג' איבקה קלע 17 ונבארו הבלתי נגמר הוסיף 17. יאן-ליאן יי מדאלאס הוביל את הסינים, אך גם 30 הנקודות שלו לא עזרו למפסידים.

ברזיל - אוסטרליה 71:75
עם לא מעט שחקני NBA הנבחרת מדרום אמריקה השיגה  מקדמה חשובה לקראת המשך הדרך. אחרי מחצית ראשונה צמודה רבע שלישי טוב של הברזילאים נתן להם מרחק ביטחון שהספיק, למרות חזרה של האוסטרלים לקראת הסיום. לאנדרו בארבוסה הוביל את המנצחת עם 16 נקודות, כאשר מרסלינו הוארטס תרם 15 משלו. אנדרסון ורז'או (12) וננה (10) נתנו יום עבודה סולידי. בצד השני 18 של פטריק מילס לא עזרו למפסידה. במחזור הבא מצפה לברזיל מפגש מול בריטניה בעוד אוסטרליה תיאלץ לפגוש את ספרד החזקה.