ספרד בהלם (gettyimages) (צילום: ספורט 5)
ספרד בהלם (gettyimages)|צילום: ספורט 5

מילא להפסיד 1:0 ליפן במחזור הפתחיה של הטורניר האולימפי, אבל להיכנע 1:0 להונדורס ולעוף אחרי שני הפסדים ובלי שערים? אם אנחנו לא מבינים את זה, אז תהיו בטוחים שבספרד גם לא מוכנים לקבל את זה. האולימפית קטעה את רצף ההצלחות של האדומים והמדינה מחצי האי האיברי בהלם.

"מחדל אולימפי", זעקה הכותרת ב"מארקה", בעוד שב"אס" נכתב: "כשלון גדול של לה רוחיטה (האדומה הקטנה) במשחקים האולימפיים". שחקני ספרד התעקשו בסיום שהגיעו להם פנדלים, טענו שבעטו המון לשער וגם גרסו שהציגו כדורגל טוב. ב"ל'אקיפ" הצרפתי מיד הגיבו בכותרת מושחזת אחרת: "התירוצים לפיאסקו".

"אנחנו בהלם", הודה בעצב בלם אתלטיק בילבאו חאבי מרטינס, אחד מהנציגים ששיחקו במדי הבוגרת באליפות אירופה האחרונה. "בעטנו 24 פעמים לשער במשחק אחד ושום דבר לא נכנס, דבר כזה מעולם לא קרה".

חברו לבילבאו, איקר מוניאין הזועם, התרכז בעיקר בתירוצים: "כל העולם ראה מה קרה, השופט לא רצה לשרוק פנדלים לזכותנו. אם רודריגו נשאר לבד מול השוער, אז למה לו ליפול? זה היה חודש של עבודה קשה שיורדת לטימיון בגלל שני משחקים ספציפיים".

חואן מאטה, גם הוא לא מאמין (gettyimages) (צילום: ספורט 5)
חואן מאטה, גם הוא לא מאמין (gettyimages)|צילום: ספורט 5

"הנבחרת שמרה על רמה גבוהה של כדורגל, אבל לא של תפקוד מול השער", סיכם המאמן לואיס מילה. "הגיע לנו לנצח בגלל סגנון המשחק שלנו ואז הנבחרת שלנו הייתה ממשיכה למאבקים על מדליה בהמשך הטורניר".

בעוד שספרד כבר איבדה סיכוי לעלות לשלב הבא, ברזיל הבטיחה את עלייתה לרבע הגמר עם 1:3 על בלארוס ואורוגוואי, עוד אחת מטוענות לכתר האולימפי, הפסידה 2:0 לסנגל מצמד של חלוץ מכבי תל אביב מוסא קונאטה. גורלה של הסלסטה ייקבע רק במשחק האחרון שלה במסגרת בית א', מול המארחת בריטניה.