לא מפתיע בינתיים. שחר צוברי (gettyimages) (צילום: ספורט 5)
לא מפתיע בינתיים. שחר צוברי (gettyimages)|צילום: ספורט 5

שחר צוברי, המדליסט האולימפי מבייג'ין 2008, עדיין לא מצליח להיכנס לתחרות הניל פרייד האולימפית בלונדון 2012. גם היום (רביעי) צוברי, שניצח את נמרוד משיח בקרב על הכרטיס היחיד, איכזב כשסיים את שיוטים 3 ו-4 במקומות 10 ו-17. לאחר ארבעה שיוטים מדורג צוברי רק במקום העשירי הכללי.

ניל פרייד גברים, שיוט מספר 3
שחר צוברי זינק לשיוט השלישי, אבל הרוח לא הייתה לטובתו והוא הסתובב לאחר המצוף הראשון במקום ה-16 הכללי. ג'ון פול טובין מניו זילנד פתח נהדר והוביל לאחר המצוף הראשון מבין שמונה (ארבעה סיבובים). לאחר המצוף השני צוברי ירד שלב אחד נוסף למקום ה-17, בפער של 1:25 דקות אחרי המוביל הניו זילנדי. ג'וליאן בונטם ודוריאן ואן ריסלברג דורגו מיד אחרי טובין. גם לאחר המצופים השלישי והרביעי נותר צוברי במקום ה-17, כאשר בונטם, סגן האלוף האולימפי.

בסיבוב האחרון דוריאן ואן ריסלברג תפס את המושכות, עבר את טובין ובונטם וחצה ראשון את קו הסיום בזמן כללי של 25.56 דקות. בונטם סיים שני וטובין אחריו בפערים של 33 ו-44 שניות בהתאמה. טוני וילהלם המשיך את היכולת הטובה שלו ודורג רביעי. אחריו הגיעו ניק דמפסי וביירון קוקאלאניס. מיארצ'ינסקי הפולני איכזב מעט ודורג במקום השביעי הכללי. צוברי, שכבר ירד למקום ה-19 במהלך המירוץ, טיפס בסיבוב האחרון למקום ה-17.

ניל פרייד גברים, שיוט מספר 4
המדליסט האולימפי מבייג'ין שוב זינק חלש ודורג לאחר המצוף הראשון במקום ה-18 הכללי, בדרך חזרה שלו בסיבוב הראשון בוויימות' הוא טיפס 4 שלבים למקום ה-14. המגמה החיובית של הישראלי נמשכה והוא עלה לאחר 3 מצופים למקום התשיעי. ביירון קוקאלאניס פתח טוב את השיוט הרביעי והוביל אותו בפער של 11 שניות לאחר חצי מהשיוט. ניק דמפסי ו-ואן ריסלברג היו בעקבותיו. צוברי היה רחוק 55 שניות מהמוביל ובמקום השמיני הכללי.

עדיין מדשדשת. אדלמן (gettyimages) (צילום: ספורט 5)
עדיין מדשדשת. אדלמן (gettyimages)|צילום: ספורט 5

לאחר שני מצופים נוספים צוברי המשיך לשפר את מיקומו ועלה למקום השביעי, כאשר קוקאלאניס היווני, חברו הטוב של נמרוד משיח, שמר על מעמדו אך ניק דמפסי החל לצמצם את הפער. דמפסי הצליח לעקוף במטרים האחרונים את קוקאלאניס והוכתר כמנצח של השיוט הרביעי בדגם הניל פרייד אחרי 24:25 דקות. ואן ריסלברג סיים במקום השלישי ואחריו הגיעו מיארצ'ינסקי ובונטם. צוברי צנח 3 מקומות לקראת הסיום וחצה עשירי את קו הסיום בפער של 1:55 דקות מהמנצח.

סיכום
לאחר שיוטי היום לא היה שינוי בדירוג הכללי של שחר צוברי שנותר במקום העשירי עם 47 נקודות שליליות, כאשר צריך לזכור שהוא ויתר המתמודדים יוכלו מחר "לזרוק" את השיוט הגרוע ביותר שלהם. דוריאן ואן ריסלברג ההולנדי שמר על מקומו בראש הדירוג עם 6 נקודות שליליות בלבד. מיארצ'ינסקי הפולני מדורג שני עם 15 נק' וניק דמפסי שלישי עם 18 נק'. טוני וילהלם מגרמניה וביירון קוקאלאניס נועלים את החמישייה הראשונה.

לייזר רדיאל, נשים
נופר אדלמן סיימה את השיוט החמישי במקום ה-29 הכללי מבין 41 המתמודדות וטיפסה שלב אחד בדירוג הכללי ל-32. זה היה השיוט הראשון שבו אדלמן מסיימת בעשירייה השלישית ולא הרביעית. לשיוט השישי אדלמן זינקה פנטסטי והייתה בחבורה המובילה לכל אורכו. בסופו סיימה שייטת הלייזר רדיאל הישראלית במקום השלישי המצוין.