שטילוב, עושה היסטוריה (GETTYIMAGES) (צילום: ספורט 5)
שטילוב, עושה היסטוריה (GETTYIMAGES)|צילום: ספורט 5
יום המשחקים החמישי ייפתח היום (רביעי) בלונדון, וגם הפעם התפריט מלא בלא מעט דברים עסיסיים. בפן הישראלי, אלכס שטילוב ינסה להדהים את עולם ההתעמלות בגמר הקרב-רב ואילו הצמד אנדי רם ויוני ארליך יחפש סנסציה אדירה מול רוג'ר פדרר וסטינסלאס ואוורינקה בטורניר הזוגות. מעבר לכך, ברזיל וניימאר יעלו שוב על הדשא, 8 שחיינים יתחרו על תואר "המהיר בתבל" וג'ודוקא אחד אדיר מיוון ינסה להמשיך בשליטה המוחלטת על המזרן.

18:30: גמר הקרב-רב לגברים
בניגוד לגמר הקרקע (ייערך ביום ראשון הקרוב), שם אלכס שטילוב בהחלט מועמד למדליה, בגמר הקרב-רב הישראלי ינסה לסיים בכבוד. "אני מרגיש טוב, התאמנתי טוב", אמר המתעמל הבכיר לאתר ערוץ הספורט. "אין עליי לחץ בקרב רב ולכן אני מרגיש משוחרר. השאיפה שלי היא מקום 1-8". אם שטילוב יצליח להתברג על הפודיום זו לא רק תהיה המדליה הגדולה של ישראל בכל הזמנים, אלא גם סנסציה ענקית. שיהיה בהצלחה!

יכולים על פדרר?
בסביבות 17:30 שעון ישראל, שעות ספורות אחרי שרוג'ר פדרר יסיים את משחק היחידים שלו מול דניס איטסומין האוזבקי, אנדי רם ויוני ארליך ינסו לחולל הפתעה גדולה ולהעפיל לסיבוב השלישי בטורניר הזוגות, ובכך להמשיך לחלום על מדליה סנסציונית ביותר בלונדון. בכל אופן, גם אם יפסידו לאלופים האולימפיים מבייג'ין 2008 - רם וארליך תמיד יוכלו לספר לנכדים כי הם היו על אותו דשא עם הטניסאי הטוב בהיסטוריה.

ימשיכו לרקוד? (GETTYIMAGES) (צילום: ספורט 5)
ימשיכו לרקוד? (GETTYIMAGES)|צילום: ספורט 5

היכונו לגשם של שערים
אחרי מנוחה בת יומיים, נבחרת ברזיל (שחולמת על זכיה היסטורית במדליית הזהב) של ניימאר, גאנסו ואוסקר תפגוש ב-16:30 את ניו זילנד החלשה במסגרת בית ג' במשחק שעשוי להסתיים בתוצאה אסטרונומית. הסלסאו אמנם כבר הבטיחה את מקומה ברבע הגמר בלונדון, אבל עדיין מדובר בהבדלי רמות מאוד מאוד גדולים. אנחנו מהמרים על 0:5 לפחות.

המשחה היוקרתי מכולם
עם כל הכבוד למייקל פלפס (ויש המון כבוד), המשחה היוקרתי מאז ומעולם וגם הפעם - הוא הגמר ל-100 מטרים חופשי. ג'יימס מגונסן האוסטרלי (בעל תוצאת השנה בעולם), ניית'ן אדריאן האמריקני וסזאר סיילו הברזילאי (האלוף האולימפי מבייג'ין 2008) יתחרו על התואר הנכסף ב-22:20 בבריכת הלווייתן. אז מי ייקח את כל הקופה? אנחנו מהמרים על אדריאן.

אגדה בחליפה
ג'ודאים ישראלים לא יעלו היום על המזרן באולם "אקסל" בלונדון, אבל מי שנחשב לאחד הטובים בעולם בענף דווקא כן. איליאס איליאדיס היווני, שמתחרה בקטגוריית משקל עד 90 ק"ג, ינסה לזכות בזהב אולימפי שני בקריירה אחרי שעשה זאת באתונה 2004. איליאדיס, אלוף העולם מ-2011 ו-2010 ואלוף אירופה ב-2011, הוא פייבוריט גדול ללכת עד הסוף. המסע שלו יחל ב-11:30 מול מילאן רנדל מסלובקיה. אל תפספסו.