ניימאר. עלה והרשים (gettyimages) (צילום: ספורט 5)
ניימאר. עלה והרשים (gettyimages)|צילום: ספורט 5

סנסציה בלונדון. אחרי 2 משחקים בלבד בטורניר הכדורגל האולימפי נבחרת ספרד איבדה הערב (ראשון) סיכוי להעפיל לרבע הגמר. אחרי ההפסד ליפן, 1:0 להונדורס הביך פעם נוספת את "הרוחיטה", שערב הטורניר נחשבה לאחת המועמדות הבכירות למדליית הזהב. ומה קרוה עם נבחרת ברזיל? אחרי ה-2:3 המיוזע מהצפוי על מצרים, הסלסאו פגשה הפעם את הנבחרת של בלארוס, ולמרות שנקלעה לפיגור מוקדם, ניצחה 1:3 ועלתה לרבע הגמר באולימפיאדה.

ספרד הונדורס 1:0
ספק אם מישהו האמין שכבר אחרי 180 דקות אחת הפיבוריטיות הגדולות לזכיה במדלית הזהב תתחיל לארוז מזוודות. אולי לא מדובר בסגל נוצץ כמו זה של ברזיל אבל עם חואן מאטה, ג'ורדי אלבה, אדריאן, חאבי מרטינס ושוער מנצ'סטר יונייטד דויד דה חאה הרוחיטה היתה חייבת ללכת הרבה יותר רחוק. במקום זאת אחרי 2 משחקים הספרדים עם 0 עגול בטור הנקודות לעומת 4 של הונדורס ו-6 של יפן.

אחרי ההפסד המפתיע ליפן החבורה של לואיס מייה קיוותה להתאושש אבל כבר בדקה ה-7 קיבלה דלי של מים קרים על הראש לאחר שג'רי בנגסטון מצא את הרשת של דה חאה. במשך 83 הדקות הבאות ספרד לחצה, בעטה 24 פעמים לשער לעומת 7 בלבד של היריבה, אבל כנראה שכשלא הולך אז פשוט לא הולך.

ברזיל - בלארוס 1:3
גם הערב נבחרת ברזיל גרמה לאוהדיה דפיקות לב אך היתה זו שחגגה בסיום. כנראה שחניכיו של מאנו מנזס שוב סבלו מועדף ביטחון עצמי, אך הבלארוסים הוכיחו שהם לא מפחדים מהסלסאו, וברוב דקות המשחק הם לא ממש נפלו מהצהובים. למזלה של ברזיל, היה לה את ניימאר.

בדקה ה-8 רנן ברסנאן, קשרה של באטה בוריסוב, הדהים את ברזיל כשהביך את ההגנה ועשה 0:1 לבלארוס, אבל למזלו של מנזס סנדרו בישל לפאטו, שהצליח לאזן כבר אחרי 7 דקות. למרות השיוויון, הבלארוסים המשיכו לתקוף ולא היו רחוקים משער נוסף.

במחצית השנייה הסיפור כבר היה שונה. ניימאר הוכשל בדקה ה-64 ולקח בעצמו את הבעיטה החופשית, והדבר הבא שהשוער הבלארוסי ראה היה את הכדור מפרפר אצלו ברשת, אחרי שהכוכב הברזילאי סיבב באמנות את המהפך. בתוספת הזמן ניימאר הוסיף בישול לאוסקר, ושלח את הברזילאים לרבע הגמר.

מצרים - ניו זילנד 1:1
כריס ווד ששייך לווסט ברומיץ' היה זה שפתח את מסכת ההבקעות בדקה ה-17. היתרון הזה לא החזיק מעמדה עד המחצית, מאחר שמוחמד סלאח הישווה 5 דקות לפני ההפסקה. חלוקת הנקודות משמעה ששתי הנבחרות יהיו חייבות לנצח במחזור הסיום כדי להשאיר סיכוי להעפלה.

בית ב'

מקסיקו - גאבון 1:1
הנבחרת ממרכז אמריקה עשתה צעד חשוב לעבר רבע הגמר. כמו במשחק הראשון המאמן פרננדו טנה לא נתן קרדיט בהרכב הפותח לג'יובאני דוס סנטוס ומחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים. אלא שבהפסקה המאמן כבר העלה את הקיצוני, שהחזיר בגדול. בדקה ה-63 שחקן טוטנהאם העלה את מקסיקו ליתרון ובתוך תוספת הזמן סגר סיפור עם פנדל מדוייק לרשת של האפריקאים שהעלה את מאזנה של נבחרתו ל-4 נקודות. גאבון מצידה נותרה עם נקודה אחת ותצטרך לנצח במחזור האחרון את קוריאה הדרומית, אך לא בטוח שגם זה יספיק לה.