הוי, אגדה חיה (GETTYIMAGES) (צילום: ספורט 5)
הוי, אגדה חיה (GETTYIMAGES)|צילום: ספורט 5

סר כריס הוי הוביל את נבחרת בריטניה לניצחון בספרינט הקבוצתי ביום הראשון של תחרויות אופני המסלול במשחקים האולימפים. הרוכב בן ה-36 העלה את מספר מדליות הזהב שלו ל-5 והישווה את השיאן הבריטי, החותר סר סטיבן רדגרייב.

הוי יחד עם פיליפ הינדס וג'ייסון קלי עצרו את השעונים על 42.600 שניות וניפצו את שיא העולם שקבעו בשלב חצי הגמר מוקדם יותר. הבריטים גברו בגמר על צרפת של גרגורי בוז' (43.013), ואילו גרמניה (43.209) לקחה את המקום השלישי אחרי שניצחה את אוסטרליה (43.355) בקרב על הארד.

"זהו רגע של גאווה עצומה לנצח מול הקהל הביתי", סיפר הסקוטי הוותיק שמשתתף בפעם הרביעית ברציפות במשחקים האולימפים, "זו הזדמנות של פעם בחיים, נתנו כל מה שאנחנו יכולים ועכשיו אנחנו נהנים מזה". הוי ינסה כעת לזכות בתואר נוסף בתחרות הקיריין שתתקיים ביום שלישי.

הדרמה הגדולה בוולודרום התרחשה מוקדם יותר, כאשר הצמד מיריאם ולטה וקריסטינה פוגל זכו במדלית הזהב בספרינט הקבוצתי לנשים, רק אחרי שהסיניות גונג ז'ינז'י וגו שואנג, שקבעו את שיא עולם במוקדמות, נפסלו בשל החלפה לא חוקית. צמד הבריטיות יס ורניש ו-ויקטוריה פנדלטון לא העפילו לגמר בגלל פסילה דומה.