נבחרת בריטניה. הביתיות עושה את שלה (gettyimages) (צילום: ספורט 5)
נבחרת בריטניה. הביתיות עושה את שלה (gettyimages)|צילום: ספורט 5

נבחרות הנשים של בריטניה, ברזיל וארה"ב עלו הערב (שבת) לרבע הגמר בלונדון. יפן, אלופת העולם סיימה בתיקו מאופס עם שבדיה וכעת שתי הנבחרות נמצאות עם מאזן זהה של 4 נקודות בבית והמשחק הבא יהיה גורלי עבורן.

הנבחרת המארחת של המשחקים האולימפיים ניצחה 0:3 את קמרון. קייסי סטוני העלתה את המארחות ל-0:1 אחרי 18 דקות, ג'יל סקטו הכפילה את התוצאה במחצית הראשונה ובדקה ה-82 סטפני הודג'סון סגרה עניין. ברזיל, כמו בנבחרת הגברים, גם הנשים מניבות פרי והן ניצחו 0:1 את ניו זילנד משער של כריסטיאנה 4 דקות לסיום המשחק והעפילו לרבע הגמר עם 6 נקודות משני. שתי הנבחרות יפגשו ראש בראש במשחק הבא, אך שתיהן כאמור, הבטיחו את השתתפותן ברבע הגמר.

בבית 6 המצב הרבה יותר מסובך. יפן, אלופת העולם, סיימה בתיקו מאופס ומאכזב עם שבדיה בסיבוב השני של וכעת שתיהן בצמרת עם 4 נקודות. קנדה השאירה לעצמה סיכוי להעפיל אחרי שניצחה את דרום אפריקה 0:3. קנדה תפגוש את שבדיה במחזור האחרון והיפניות ישחקו מול דרום אפריקה. במידה ויפן מפסידה וקנדה מנצחת, אלופת העולם בחוץ. 

אחת הפייבוריטיות לזהב, נבחרת ארה"ב הביסה את קולומביה 0:3 ועלתה לרבע הגמר עם מלוא הנקודות עד כה. מייגן ראפינו העלתה את האמריקאיות ליתרון בדקה ה-33, אבי וומבך כבשה בדקה ה-74 ותוך 3 דקות קארלי לויד הבקיעה את השלישי. באותו הבית, צרפת הביסה 0:5 את צפון קוריאה. השער הראשון הובקע בדקה האחרונה של המחצית הראשונה מרגליה של לורה גורגס ו-4 הנוספים נכבשו במחצית השנייה. בעקבות הניצחון עלתה צרפת למקום השני בבית אחרי ארה"ב ועם אותן הנקודות לצפון קוריאה. במחזור האחרון תיקבע העולה מהבית כשהצרפתיות ישחקו מול קולומביה וארה"ב מול הקוריאניות.