פיליפס. סבתא גאה (gettyimages) (צילום: ספורט 5)
פיליפס. סבתא גאה (gettyimages)|צילום: ספורט 5

לא כל הנוצץ זהב. לפעמים הוא גם כסף. אל מול עיניה הגאות של כל משפחת המלוכה, המתחרה הכי נוצצת במשחקים האולימפיים זארה פילפיס, נכדתה של מלכת אנגליה, זכתה היום (שלישי) במדליית הכסף עם נבחרת בריטניה ברכיבה על סוסים.

כל יורשי העצר נכחו באירוע, המלך הבא הנסיך צ'ארלס ואשתו קאמילה פארקר, הנסיך וויליאם ואישתו קייט, ילד הפרא של באקינגהאם, הנסיך הארי וכמובן, אמה של זארה הנסיכה אן. כולם עמדו והריעו לבת משפחתם בקפיצה האחרונה בשלב השלישי והסופי של התחרות.

פיליפס הפגינה כישורים יפים על הסוס כשסיימה בניקוד של 53.1 אחרי שלושה ימי תחרויות. אחרי שביום השני במסלול המכשולים הצליחה לקרב את הנבחרת המקומית לזהב, הבורק כשלה במקצה הקפיצות והבריטים זכו בכסף. אחרי ההצלחה והכשלון, היא כנראה לא תזכה במדלייה בתחרות האישית מה שלא מנע ממנה לחגוג עם סיבוב ניצחון ולקבל תשואות רמות מהקהל הביתי. לבסוף, גרמניה זכתה במדליית הזהב לאחר שהובילה לאורך כל התחרות.

"אני לא יכולה להיות מאוכזבת אחרי שזכיתי במדליית כסף, זה הישג מדהים", אמרה פיליפס שבמשפחת המלוכה זכתה רק במקום ה-14 בדרך לכתר והיא תאלץ לקוות ש-13 מבני המלוכה יצטרפו אל אבותיהם כדי להיות המלכה. אמה של זארה, הנסיכה אן, התחרתה באותו הענף במונטריאול 1976 אך לא זכתה במדלייה.

יחד עם הדם המלכותי זורמת גם האהבה לאורווה שמגיעה גם מהצד השני של המשפחה. אביה של זארה מארק, התחרה גם הוא באולימפיאדה ברכיבה ואף הביא לבריטניה את מדלית הזהב האחרונה בה זכתה בענף הרכיבה במינכן 72. כיום הוא מאמן הנבחרת האמריקנית שהגיעה במקום ה-4.