חודשי הקיץ הם הזדמנות לראות ספינות פאר עוגנות בנמל חיפה בדרך להפלגות נוצצות, אלא שמכבי חיפה היתה ונותרה ספינת הדגל של עיר הכרמל והעונה גם היא מתחילה לנוע. הקפטן שלה, ברק בכר, ראה שני עוגנים שהיו שקועים במים והספינה היתה תקועה. אז הרים אותם ונתן לה לנוע. מדובר כמובן על הבלם עבדולאי סק והקשר דיא סבע. אולי עכשיו מבינים כמה חשוב הקפטן על הספינה. סק היה כבוי בעונה שעברה, את סבע המועדון ומסאי דגו שלחו לשנת השאלה. שני השחקנים שהכי בלטו בניצחון החשוב על מכבי נתניה (0:2), הם אלה שבכר הכי נלחם עליהם בקיץ, כל אחד והסיפור המורכב שלו.
להיות קפטן זה לא רק לעמוד על ההגה, אלא להיות ער לכל דבר שקורה על הסיפון. זה להיות האיש הכי קרוב לסק בתקופה הקשה בחייו, עם טרגדיה שכמעט אין דרך הגיונית להגיע חודש לאחר מכן ולשחק כדורגל. זה אומר לעמוד כמו חומה מאחורי סבע, לתת לו את הגב, אך גם את התמיכה המנטלית כדי לנתק ממנו את כל רעשי הרקע. בכר עובד מאחורי הקלעים וידו בכל, אז כשהסיפון נוצץ והכל דופק, המאמן חוזר להגה כדי להשיט את הספינה.
אם סק ימשיך ביכולתו מאמש, זו באמת בשורה עבור מכבי חיפה. קבוצה שתוקפת ויודעת שיש מי שיטאטא את כל הלכלוך שיישאר מאחור, גם את זה שעשה אולכסנדר סירוטה במשחק בינוני מאוד. האוקראיני טעה לא מעט, אבל למזלו הסנגלי תמיד היה שם לחפות. כשברק בכר יעלה גם את פדראו לסיפון, הוא וסק, ובהמשך גם שון גולדברג, הם בהחלט צוות יציב וחזק שייתן לכל שאר המערכים את השקט הדרוש כדי לשחק כדורגל התקפי, בדיוק כפי שהקהל הירוק הורגל לראות בשלוש האליפויות תחת המאמן המעוטר.
צריך להבין שבקבוצת כדורגל, בדיוק כמו בים, יש סערות ולא תמיד המים שקטים. פה בדיוק התפקיד של הצוות המקצועי להרגיע ולא לתת לאף אחד לחשוש מהגלים. כשהקבוצה הרגישה פחות נוח עם המערך במחצית הראשונה מול מכבי נתניה, בכר שינה ועבר לקו של ארבעה בהגנה. הכניסה של מחמוד ג`אבר חיזקה את האמצע ומתן לספינה הירוקה את הדבר הכי חשוב בים - יציבות. בהמשך מחמוד ג`אבר נכנס בין קווי ההגנה של מכבי נתניה, עשה את הלחץ והגבוה והוביל לאיבוד הכדור שהוביל לשער השני, שגמר את המשחק.
עכשיו, כשיש פגרת נבחרות, זה בדיוק הזמן בו הספינה עוגנת בחוף ומחכה לצאת לעבר התחנה הבאה, בני ריינה. בזמן שהליגה בהפסקה, לברק בכר יהיה את הזמן לחבר את השחקנים החדשים (פדראו ואנסימבה, שעשה רושם טוב במשחק הראשון), לצרף אליהם עוד שני שחקני כנף מהירים ולחזור מהפגרה קבוצה חזקה ומגוונת יותר. בכר ניקה את הסיפון, ממשיך לבנות צוות חדש והרבה יותר איכותי ופתאום, אין אוהד אחד של מכבי חיפה שאינו מרגיש בטוח. ככה זה כשיש קפטן לספינה.
להיות קפטן זה לא רק לעמוד על ההגה, אלא להיות ער לכל דבר שקורה על הסיפון. זה להיות האיש הכי קרוב לסק בתקופה הקשה בחייו, עם טרגדיה שכמעט אין דרך הגיונית להגיע חודש לאחר מכן ולשחק כדורגל. זה אומר לעמוד כמו חומה מאחורי סבע, לתת לו את הגב, אך גם את התמיכה המנטלית כדי לנתק ממנו את כל רעשי הרקע. בכר עובד מאחורי הקלעים וידו בכל, אז כשהסיפון נוצץ והכל דופק, המאמן חוזר להגה כדי להשיט את הספינה.
אם סק ימשיך ביכולתו מאמש, זו באמת בשורה עבור מכבי חיפה. קבוצה שתוקפת ויודעת שיש מי שיטאטא את כל הלכלוך שיישאר מאחור, גם את זה שעשה אולכסנדר סירוטה במשחק בינוני מאוד. האוקראיני טעה לא מעט, אבל למזלו הסנגלי תמיד היה שם לחפות. כשברק בכר יעלה גם את פדראו לסיפון, הוא וסק, ובהמשך גם שון גולדברג, הם בהחלט צוות יציב וחזק שייתן לכל שאר המערכים את השקט הדרוש כדי לשחק כדורגל התקפי, בדיוק כפי שהקהל הירוק הורגל לראות בשלוש האליפויות תחת המאמן המעוטר.
צריך להבין שבקבוצת כדורגל, בדיוק כמו בים, יש סערות ולא תמיד המים שקטים. פה בדיוק התפקיד של הצוות המקצועי להרגיע ולא לתת לאף אחד לחשוש מהגלים. כשהקבוצה הרגישה פחות נוח עם המערך במחצית הראשונה מול מכבי נתניה, בכר שינה ועבר לקו של ארבעה בהגנה. הכניסה של מחמוד ג`אבר חיזקה את האמצע ומתן לספינה הירוקה את הדבר הכי חשוב בים - יציבות. בהמשך מחמוד ג`אבר נכנס בין קווי ההגנה של מכבי נתניה, עשה את הלחץ והגבוה והוביל לאיבוד הכדור שהוביל לשער השני, שגמר את המשחק.
עכשיו, כשיש פגרת נבחרות, זה בדיוק הזמן בו הספינה עוגנת בחוף ומחכה לצאת לעבר התחנה הבאה, בני ריינה. בזמן שהליגה בהפסקה, לברק בכר יהיה את הזמן לחבר את השחקנים החדשים (פדראו ואנסימבה, שעשה רושם טוב במשחק הראשון), לצרף אליהם עוד שני שחקני כנף מהירים ולחזור מהפגרה קבוצה חזקה ומגוונת יותר. בכר ניקה את הסיפון, ממשיך לבנות צוות חדש והרבה יותר איכותי ופתאום, אין אוהד אחד של מכבי חיפה שאינו מרגיש בטוח. ככה זה כשיש קפטן לספינה.