(אלן שיבר, דני מרון, קרני, אלקסלסי) (צילום: ספורט 5)
(אלן שיבר, דני מרון, קרני, אלקסלסי)|צילום: ספורט 5

קבוצות ליגת העל כבר מתכננות את העונה הבאה, ולצד העבודה המקצועית בבניית הסגל ומינוי המאמנים, כל אחת לפי הצורך שלה, בשבועות האחרונים החלו חלק מהקבוצות במכירת המנויים לעונה הבאה.

מדובר במקור הכנסה משמעותי עבור המועדונים, וכמובן ככלי שמשקף את שביעות הרצון של הקהל מהתנהלות המועדון, והאמון שלהם לקראת העונה הבאה. כבר מהקצב הגבוה ברוב הקבוצות, ניתן להתחיל ללמוד שאנחנו בדרך לעונה מנפצת שיאים בכל הנוגע לכמויות קהל במגרשים.

אז מה כמות המנויים שנרכשו עד כזה בקבוצות ליגת העל בהן כבר נפתחה המכירה? יצאנו לבדוק. הנתונים נכונים לאתמול (רביעי), ומתבססים על משרדי הכרטיסים והקבוצות.

*כמות המינויים מושפעת באופן טבעי ממועד פתיחת מכירת המנויים של כל קבוצה ומועד סיום חידוש מכירת המינויים. העונה תיפתח בסוף אוגוסט (בעוד כחודש), כך שלאוהדים יש עוד זמן רב לרכוש מנוי..

מכבי חיפה - 22,500 (סולד אאוט, לא ניתן לקנות יותר)
שינויים כאלה ואחרים בסגל? בכל הנוגע לקהל, עסקים כרגיל. גם בעזרת חזרתו הביתה של ליאור רפאלוב, כל המנויים נמכרו (בהתאם למגבלה ולעובדה שהיא צריכה לתת קהל גם לאוהדי קבוצות החוץ), והאלופה - גם עם מסאי דגו על הקווים - בדרך לעונה נוספת של יציעים מלאים באצטדיון סמי עופר.

מכבי תל אביב - 22,500 (סולד אאוט, לא ניתן לקנות יותר)
הצהובים פתחו את המכירה אך ורק למחדשי מנויי אחרי שבשנה שעברה היא הייתה ב"סולד אאוט מנויים". מכירת המנויים של הצהובים נפתחה מאוחר יחסית ולמחדשים תהיה הזדמנות לחדש עד ה-7.7, וב-13.7 כבר הודיעו כי כל המנויים (למחדשים וכאלה שלא) חוסלו. אחרי פיטורי קראנקה והחתמתו של רובי קין - האוהדים שוב מתנפלים על הכרטיסים, בציפייה לעונה גדולה.

הפועל באר שבע - 12,000
מכירת המנויים נפתחה ביום ראשון ה-25.6, מאוחר יותר מרוב הקבוצות, כשתוך פחות מ-12 שעות מאז פתיחת מכירת המנויים, חידשו פי שניים מהמחדשים מהעונה שעברה. מדובר, כבר עכשיו, בכמות המנויים הגדולה ביותר שנמכרה לטרנר מאז הושק האצטדיון בסוף שנת 2015. הצפי הוא, גם בטרנר, לסולד אאוט מנויים.

בית"ר ירושלים - 9,600
רובם הגדול של האוהדים רכשו את המנוי בעקבות ההודעה של הקבוצה לפני גמר הגביע כי מי שירכוש מינוי חדש יקבל עדיפות בקניית כרטיס למשחק הגמר שבו זכתה בסופו של דבר הקבוצה בתואר, מהלך שבהחלט הוכיח את עצמו. הצהובים שברו את שיא המנויים שלהם מכל הזמנים, שהיה בימי האליפויות של ארקדי גאידמק, ושוב - יש עוד זמן לפתיחת העונה, כך שניתן יהיה להגדיל את הסכום משמעותי.

הפועל תל אביב - 8,500
לאדומים יש גרעין אוהדים קבוע שמגיע למשחקים בכל מצב, והוא שוב התייצב כאשר המכירה נפתחה ב-2.6. ויהיה מעניין לראות האם העונה, תחת הבעלים החדש, יצליחו להגיע לכמויות גבוהות יותר מבשנים קודמות. זה בוודאי תלוי ברכש שיגיע לצד האדום של תל אביב. נראה ש-10 אלפים מנויים הם בהחלט יעד ריאלי להפועל ת"א בעונה אותה הגדירו כעונת חגיגות המאה.

מכבי נתניה - 3,750
היהלומים, שממשיכים את סיום העונה המוצלח תחת רן קוז'וק - עם גביע הטוטו, פלייאוף עליון והגעה לגמר הגביע, ממשיכים לקבל את התמיכה של הקהל. בחודש האחרון נמכרו יותר מאלפיים מנויים, והמכירה עדיין נמשכת.

הפועל פתח תקווה - 3,000
הקבוצה שחזרה לליגת העל אחרי 11 שנה ממשיכה בקשר החזק עם הקהל, ועם האוהדים מאחוריה - תנסה לשרוד בליגה הבכירה.

מכבי פתח תקווה
מערכת ערוץ הספורט פנתה למכבי פ"ת, אך טרם התקבלה תגובה.

הפועל חיפה - 1,400
גם בהפועל חיפה מדובר בשנה חגיגית, שנת ה-100 למועדון. כמות מכירת המנויים עד כה היא כפולה בהשוואה לשנה שעברה בזמן זה. שמירת המקום למנויים נגמרה ב-13.7, וכעת המנויים פתוחים לקהל הרחב.

הפועל ירושלים - 1,000
עם זיו אריה על הקווים ולא מעט שינויים בסגל, האדומים מעיר הבירה עולים לעונה השלישית שלהם בליגת העל. כמות המנויים כוללת חברי עמותה.

הפועל חדרה - 300

מ.ס. אשדוד, מכבי בני ריינה ובני סכנין טרם פתחו את מכירת המנויים לעונה הקרובה.