משלחת של שלושה חברי כנסת הגיעו אתמול לבלומפילד וערכו סיור באיצטדיון כשעתיים לפני פתיחת המשחק בין הפועל ת"א לבית"ר ירושלים במסגרת הגביע.
השלושה, חברי הוועדה לזכויות הילד, יו"ר הוועדה, ח"כ דני דנון והח"כים אבי דיכטר ודב חנין, המקדמים חוק למניעת הגבלת מספר הכרטיסים המיועדים לילדים, שמעו הסברים ממנהל האיצטדיון, ניר פרצלינה, ומנציג משרד הכרטיסים לאן, נועם פילוסוף, האחראי על המכירות.
לח"כים נאמר כי בכל האיצטדיונים מונפקים כרטיסי ילדים ונוער, אך לא תמיד קיים פיקוח ורבים המקרים בהם מבוגרים נכנסים למגרשים כשברשותם כרטיסי ילדים. אי לכך מנסחי החוק החדש הכלילו סעיף לפיו: "מארגני האירוע יפקחו כי קניית הכרטיסים והשימוש בהם נעשה על ידי אדם מאותה אוכלוסיה מיוחדת לה הכרטיס מיועד".
סעיף 6 לתקנון של ההתאחדות לכדורגל קובע כי "בכל משחק כדורגל יש להקצות לפחות 20% מן הכרטיסים שמוצעים למכירה לילדים, לבני נוער ולחיילים". מנתוני המרכז למחקר ומידע של הכנסת עולה כי ישנם משחקים בהם שיעור הכרטיסים המוזלים המוצעים למכירה איננו עונה על הביקוש בקרב ילדים ובני הנוער.
במשחקים אלו נאלצים ילדים רבים לשלם מחיר מלא עבור הכרטיס למשחק, דבר שמונע מרבים מהם להגיע למגרשים. מרכז המידע והמחקר של הכנסת פנה השנה ל-16 קבוצות ליגת העל כדי לקבל מידע על מכירות כרטיסים מוזלים ונענה על ידי חמש קבוצות בלבד: הפועל רעננה, הפועל חיפה, בני סכנין, בני יהודה ומכבי חיפה.
מטרת החוק, שיוגש לעיון ועדת השרים לענייני חקיקה במושב הכנסת הקרוב שיפתח בחודש הבא, היא לחייב מכירת כרטיס מוזל לכל הזכאי לכך כפי שמקובל במקומות רבים כגון, תחבורה ציבורית, פארקים, גני חיות, מוזיאוניים וכו'.
בנוסף מוצע להגדיר את מחירם של הכרטיסים המוזלים ולקבוע כי מחיר כרטיס מיוחד (מוזל) לא יעלה על 50% ממחיר הכרטיס הרגיל הזול ביותר המוצע למכירה לאותה פעילות ספורט.
אחת הבעיות בהם עלולים להיתקל יוזמי החוק היא שאלת מימונו. לדוגמה, יישום החוק במשחק אמש היה עולה כ-120 אלף שקל, לפי חישוב עבור 3,000 דורשי כרטיסים שהיו משלמים 40 שקל במקום 80. כמובן שהקבוצות לא יסכימו לממן את ההפרש ונדרש מימון חיצוני לכך, שעשוי להגיע מכספי הטוטו, למשל.