מוצרי פפסי לא יפורסמו בסופרבול (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
מוצרי פפסי לא יפורסמו בסופרבול (רויטרס)|צילום: מערכת ONE

ענקית המשקאות פפסי תקצה את תקציב הפרסום שיועד לסופרבול כ-20 מיליון דולר, לטובת פרסום בזירה השיווקית הלוהטת של הרשתות החברתיות באינטרנט. 

כזכור, לפני מספר שבועות הודיע פפסי, שהשנה לא תרכוש, לראשונה זה 23 שנים, ספוטים לפרסום במהלך גמר ה-NFL. האירוע, הנחשב לגדול, המכניס והנצפה ביותר בספורט האמריקאי, יתקיים ב-7 בפברואר. 

המהלך האסטרטגי השיווקי החדש של פפסי- שכונה באחד מאתרי תעשיית הפרסום האמריקאית 'פרוייקט הריענון של פפסי'- הושק השבוע ברשת החברתית הפופולרית פייסבוק ובאתר המיקרו-בלוגינג טוויטר. במסגרתו, קוראת החברה לצרכנים, עסקים ומוסדות לשלוח רעיונות איך לייצר השפעה חיובית על הקהילה הקרובה אליהם. 

בתוך כך, מדווחת רשת CNN כי 'קרייזלר' רכשה ספוט לתשדיר פרסומת בן 60 שניות במהלך הסופרבול. קרייזלר היא יצרנית הרכב היחידה שתפרסם במהלך המשחק מבין חברות תעשיית הרכב האמריקאי, תחום שנפגע במיוחד במשבר הכלכלי האחרון.  

רכישת הספוטים מצד קייזלר, עבור מותג הרכב דודג', הפתיע את עולם הפרסום בארה"ב, לאחר שלא פרסמה במהלך אירוע הספורט הגדול של ארה"ב בארבע השנים האחרונות. בשנה האחרונה נרכשו נכסי קרייזלר על ידי קבוצת הרכב פיאט, ששינתה את אסטרטגיית הפרסום של החברה. מטרת ההימור של קרייזלר היא לשקם את תדמית החברה, שנפגעה, כמו כל הענף, במשבר הנוכחי.

קרייזלר. אותה דווקא כן תפגשו בסופרבול (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
קרייזלר. אותה דווקא כן תפגשו בסופרבול (רויטרס)|צילום: מערכת ONE

אוליבר פרנסווה, יו"ר קבוצת קרייזלר, אמר לאתר autonews כי הפרסומת "שולחת מסר של תשוקה למכוניות ולכיף לנהוג בהם". 

עבור יצירת הפרסומת שכרה קרייזלר את משרד הפרסום Wieden + Kennedy, המפורסם בכך שהיה אחראי על קמפיין just do it של נייקי