אחרי ההפסדים ליוון וקרואטיה, הוחלט להעביר את שני משחקי הבית הבאים של נבחרת ישראל, במסגרת מוקדמות יורו 2012, מאצטדיון רמת גן לבלומפילד. מי שדחף למעבר הוא המאמן לואיס פרננדז, שרוצה אווירה תומכת יותר עבור השחקנים במשחקים מול לטביה וגיאורגיה, שאינן אמורות למשוך צופים רבים.
בעוד אצטדיון ר"ג שייך להתאחדות ולנבחרת בצוותא עם עיריית ר"ג, את בלומפילד יש לשכור מחברת 'היכלי הספורט'. השכרת בלומפילד למשחק אחד תעלה להתאחדות ולציבור הישראלי 80 אלף שקלים. בנוסף יהיה צורך להעביר שלטי פרסומת שממוקמים כבר בר"ג ועוד כל מיני אלמנטים שקשורים לאירוח ה-VIP. סך הכל יעלה המעבר בין 100 ל-120 אלף שקלים למשחק אחד.
בכל הקשור למכירת כרטיסים האופציה של בלומפילד מוגבלת למדי. אחרי שנמכרו 3,000 כרטיסים ו-4,000 הזמנות עבור עובדי ההתאחדות, ספונסרים, כלי תקשורת, טוטו, עובדי עיריית ר"ג ועוד מחוייבויות שונות, ישארו בין 7,000 ל-8,000 כרטיסים למכירה. זאת לעומת אפשרות למכירה של כמעט 30 אלף כרטיסים בר"ג.
אוהדי הנבחרת לא ינהרו בהמוניהם למשחקים מול גיאורגיה ולטביה ובלומפילד מספק אופציה הגיונית, שתאפשר אצטדיון מלא גם לאחר האכזבות והסיכוי הדי קלוש לעלות. "לא צפוי לבוא קהל רב, אז לבלומפילד יש כאן יתרון על ר"ג", אמר המנהל לשעבר של בלומפילד, ניר פרצלינה.
"שלוש נקודות, אם ילקחו, שוות יותר מכל הוצאה אחרת", אומר פרצלינה, שסבור מאידך כי השכרת בלומפילד אינה בהכרח יקרה יותר מאשר האצטדיון הלאומי, בגלל עלות השיטור והאבטחה בר"ג.
גם בערוץ 10, הגוף שמשדר את משחקי הקמפיין של נבחרת ישראל, צריכים להיות מרוצים מהמעבר. מפיקים בכירים בתעשיית הטלוויזיה סבורים כי המהלך הכרחי. "עדיף אצטדיון מלא עם 15 אלף מאשר אצטדיון חצי ריק עם 20 אלף", הודה מפיק בכיר.
"בבלומפילד הקהל יותר קרוב לדשא וזה נראה יותר טוב טלוויזיונית. לקהל יש חלק נכבד בהצגה הזאת וכשהיציעים ריקים או חצי ריקים זה לא נראה טוב", מוסיף המפיק. "כמו כן, בלומפילד זה האצטדיון היחידי בארץ שמוקף כולו ביציעים, מכל זווית יש יציעים, זה מצטלם נהדר לטלוויזיה".
לפני שני המשחקים הרשמיים בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה, תקיים ישראל בבלומפילד מפגש ידידות מול סרביה.
דובר הנבחרת, גיל לבנוני, מוסיף: "הנבחרת שמחה לעבור לבלומפילד בשל ההרגשה הביתית. לטביה, גיאורגיה וסרביה אינן נבחרות מושכות קהל. זה אצטדיון שקל יותר למלא ותהיה השפעה חיובית על השחקנים".