שחקני ברצלונה חוגגים. בדרך לתואר (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
ברצלונה חוגגת. 4,000 חברים ביפן (רויטרס)|צילום: מערכת ONE

"תעשיית הספורט התפתחה יותר מדי בשנים האחרונות". על הציטוט הזה אחראי לאנדר אונזואטה, האחראי על השיווק והפרסום במועדון הכדורגל ברצלונה.

לאנדר הסכים כי בשנים האחרונות ברצלונה הפכה לחברת בידור גלובאלית. "לפני 50-60 שנה היינו מארגן חשוב של אירועי ספורט בעיר ברצלונה. אבל עם התפתחות המדיה הגלובאלית, אנחנו כבר לא ארגון מקומי אלא עסק שמטרתו לבדר אנשים בכל העולם".

המתח בין הפיכת ברצלונה למותג עולמי לבין המחוייבות לקהילה בולט בדבריו של לאנדר, שמדגיש כל העת את השוני בין ברסה למועדוני ענק אחרים. "אנחנו גלובאליים, בגלל חברי המועדון שלנו, הבעלים של המועדון, שאינם רק אנשי ברצלונה. יש לנו למשל 4,000 חברים ביפן ויש מספר אדיר של חברים מכל העולם, כך שאנחנו מחוייבים גם להם".

"אנחנו מדגישים בפני עובדינו כי לא רק הספורט חשוב אלא גם המחוייבות לקהילה שלנו", הוסיף.

לאנדר ציין כי השימוש הרב תכליתי באיצטדיונים הוא אחד התחומים שתרם לצמיחה הכלכלית בתעשיית הכדורגל: "האיצטדיון שלנו אינו רק מגרש כדורגל אלא מקום המארח מופעי רוק גדולים, אירועים חברתיים ותרבותיים".

כשנשאל על ההשראה השיווקית שלו ענה כי "אנו עוקבים כל הזמן אחר רעיונות חדשים. הכל בכפוף למוטו שלנו של להיות 'יותר מרק מועדון ספורט'"

כצפוי, התייחס מנהל השיווק של אלופת אירופה היוצאת לעובדה כי מדובר בקבוצה היחידה בעולם שאינה נהנית מספונר רשמי על חולצות השחקנים. "אנחנו בטופ העולמי מבלי להשתמש בספונר על החולצות ובלי לקבל דמי חסות עבור שימוש בשם האיצטדיון שלנו על ידי חברה מסחרית".

ליאו מסי חוגג (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
ליאו מסי חוגג (רויטרס)|צילום: מערכת ONE

לדברי לאנדר, "שווי הספונסרשיפ על חולצות במועדונים גדולים עומד על 20-25 מיליון יורו לשנה. במקביל, אנו רואים יותר ויותר איצטדיונים המקבלים שמות של חברות מסחריות".

ברצלונה, לא רק שאינה מקבלת כסף עבור חסות על החולצות, אלא משלמת לקרן הילדים של האו"ם 2 מיליון בשנה. "עלינו לשמור על ארגונים השומרים על זכויות הילדים. לא כל אחד יכול להנות ממשחקי כדורגל".

לאנדר הוסיף כי התרומה לארגון והמעורבות החברתית חשובה יותר מהכנסות אפשריות של יורו ממכירת חסויות לחולצות. הוא ציין כי בארסה פועלת במדינות אפריקה כגון סוואזילנד ורואנדה".

"עלינו להמשיך בפעילות נרחבת בבתי ספר, מחנות קיץ וטורנירים בינלאומיים. עלינו להמשיך להיות גלובאליים ובה בעת להיות לוקאליים. אני מתכוון לשמירת הזהות שלנו כמועדון ספרדי, אנחנו רוצים לשמור על הנוכחות שלנו בעיר ולעזור במידת האפשר לסובבים אותנו".

ברצלונה (GettyImages) (צילום: מערכת ONE)
ברצלונה (GettyImages)|צילום: מערכת ONE

במקביל הדגיש כי המועדון ימשיך להשקיע באינטרנט, בסלולר וברשתות חברתיות כדי לשפר את הקשר עם האוהדים ברחבי העולם.