ונגר ושחקניו. יכולים להירגע (GettyImages) (צילום: מערכת ONE)
ונגר ושחקניו. יכולים להירגע (GettyImages)|צילום: מערכת ONE

שייח' מנסור בין זאייד אל נחיאן, הבעלים של מנצ'סטר סיטי ובן המשפחה השולטת באבו דאבי, הכחיש באמצעות דוברו בעיתון 'אל ערבייה', כי בכוונתו לרכוש את ריאל מדריד.

זוהי תגובה ראשונה של שייח' מנסור לפרסומים מלפני כשבועיים אודות הצעתו לנשיא הבלאנקוס, פלורנטינו פרז, לקנות את ריאל תמורת מיליארד דולר. גם בקבוצה מבירת ספרד הכחישו זאת והבהירו כי לפרס יש ידידות ארוכת שנים עם השייח' מנסור.

ב"אל ערבייה" דווח כי הפרסום אודות הצעת הרכש למועדון הספרדי הביאו להרמת גבות בקרב אלה העוקבים אחר ההתפתחויות במפרץ הפרסי, כאשר חובותיה האדירים של דובאי הכניסו את האמירויות לטלטלה והכריחו את האמירות השכנה והעשירה יותר, אבו דאבי, להתחייב להלוואת ענק בת 10 מיליארד דולר כדי לאפשר לדובאי להתמודד עם המשבר הכלכלי בה היא מצויה. 

פלורנטינו פרס. בקבוצה שלו בחוב גדול (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
פלורנטינו פרז (רויטרס)|צילום: מערכת ONE

בתוך כך, נותנת החסות של ארסנל, Emirates Airlines מדובאי, הבטיחה כי תעמוד בהתחייבויות כלפי המועדון. חברת נתיבי התעופה של האמירויות היא המאמצת הראשית של איצטדיון הקבוצה, שגם נקרא על שמה, והספונסרית העיקרית המופיעה על חולצות השחקנים. כמו כן, חברת התעופה הינה שותפה מסחרית בכירה של פיפ"א בגביע העולמי. 

לפי דיווחים שונים, ארסנל דרשה הבהרות מהחברה, שנפגעה עקב המשבר בדובאי וכן בשל עליית מחירי הנפט. התותחנים אף מעוניינים לפתוח מחדש את הסכם האימוץ בנוגע לחסות על חולצות המועדון ולוטשים עיניים לעסקה שעשתה בתחום זה היריבה לצמרת, מנצ'סטר יונייטד.

הסכם החסות הכולל בין הקבוצה מלונדון לחברה מדובאי נאמד בכ-100 מיליון ליש"ט ובמסגרתו יתנוסס שם החברה על החולצות עד עונת 2013/14 והאיצטדיון יישאר בשמו הנוכחי עד 2020/21. מרבית הסכום כבר הועבר למועדון, אך לנוכח חוסר היציבות הכלכלי במפרץ, הדאגות בארסנל הולכות ומתרבות. 

אצטדיון האמירויות. כמה עולה? הרבה מאוד (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
אצטדיון האמירויות (רויטרס)|צילום: מערכת ONE

סטוארט פרסטלי, האחראי מטעם החברה מהאמירויות על הסכמי החסות ושיתופי הפעולה, הרגיע את חששות המועדון האנגלי ואמר: “אנחנו רוצים לעבוד עם ארסנל ולראות איך ניתן לדאוג אחד לשני בצורה הטובה ביותר האפשרית". פרסטלי הוסיף כי סגנון המשחק הסוחף האופייני לחניכיו של ארסנן ונגר הוא נכס כלכלי אסטרטגי, למרות שהמועדון לא זכה בתואר מאז הגביע האנגלי ב-2005. “הכל ביחסים האלה הוא טוב מאוד", הוסיף. 

השייח' אחמד בין סעיד אל מקטום, יו"ר נתיבי התעופה של האמירויות, הדגיש באותה נחישות את מחוייבות ההשקעה בגביע העולם: "התחייבנו להוציא יותר מ-200 מיליון דולר בין 2007 ל-2014 כשחתמנו על הסכם השותפות עם פיפ"א. זו השקעה לטווח רחוק". 

נראה שעסקי הכדורגל באמירויות ימשיכו לשגשג למרות המשבר, שלא מנע את החגיגות לפני כשבוע של השקת הפנינה הנדל"נית, אל בורג', שבדובאי, המבנה הגבוה ביותר בעולם.  

מטוס של חברת התעופה של האמירויות (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
מטוס של חברת התעופה של האמירויות (רויטרס)|צילום: מערכת ONE