אופ"א פרסמה בסוף השבוע את תכנית הארגון לחלוקת ההכנסות בליגה האירופית העונה, ממנה צפויות ליהנות גם שלוש הנציגות הישראליות במפעל: מכבי חיפה, הפועל תל אביב ומכבי תל אביב.
לפי אופ"א, הכנסות הליגה האירופית משיתופי פעולה מסחריים, מחסויות ומזכויות שידור יעמדו בעונת 2011/12 על כ-200 מיליון יורו. מתוך סכום זה, כ-75 אחוזים, 150 מיליון יורו, יחולקו בין הקבוצות, בהתאם להישגיהן והחלק היחסי של השווקים הכלכליים במדינות ששלחו את נציגותיהן למפעל. אופ"א תשאיר לעצמה כ-50 מיליון יורו לכיסוי הוצאות ארגוניות ומנהלתיות.
150 מיליון היורו יתחלקו בין 56 קבוצות סך הכל: 48 המשתתפות בשלב הבתים בליגה האירופית ושמונה הנוספות שתצטרפנה בשלב 32 הגדולות משמונת הבתים בליגת האלופות.
מתוך 150 מיליון היורו, 90 הם תשלומים קבועים לקבוצות על הישגים. שאר ה-60 יחולקו באופן פרופורציונלי בהתאם לזכויות השידור ששולמו בכל מדינה עבור שידור המשחקים של נציגותיה. נתח זה בהכנסות, המכונה 'מרקט פול', נמוך יחסית בישראל, בשל גודל השוק וכן בגלל סירובן של זכייניות הטלוויזיה המסחרית לרכוש את זכויות השידור מהליגה האירופית העונה.
כך למשל הפועל תל אביב, שרשמה לפני שנתיים קמפיין נאה בליגה האירופית עם העפלה ל-32 הגודלות (הודחה על ידי רובין קאזאן), הכניסה 'רק' כ-3.5 מיליון שקל (כ-700 אלף יורו) ממרקט פול.
מכבי תל אביב השיגה עד כה 1.27 מיליון יורו על הישגיה עד כה וההשתתפות בשלב הבתים בליגה האירופית, 90 אלף יורו יותר מהאדומים, שהחלו את דרכם במפעל בסיבוב השלישי של המוקדמות. מכבי חיפה קבלה 2.1 מיליון יורו על העפלתה לפלייאוף בצ'מפיונס, בנוסף למיליון יורו על ההגעה לבתים בליגה האירופית. לסכומים אלו מתווסף גם בונוס על הניצחון השבוע מול לרנקה, בסך 120 אלף יורו.