המיתון העולמי פוגע, מתברר, גם בקודש הקודשים של האמריקנים: מחירי הפרסומות לשידור במהלך הסופרבול שיתקיים ב-7 בפברואר.
בתקשורת האמריקנית מדווחים כי בפעם השנייה בהיסטוריה ירדו מחירי הפרסום לאירוע הספורט הגדול במדינה, גמר הפוטבול, עם זאת, עדיין מדובר סכומי הפרסום הגבוהים ביותר בארה"ב לשידור בטלוויזיה.
פירמת המדיה הבינלאומית TNS העריכה בפני סוכנויות הידיעות בארה"ב כי מחיר פרסומת של 30 שניות ברשת CBS במהלך המשחק תעלה בין 2.5 ל-2.8 מיליון דולר, פחות מהשיא שנשבר בשנה שעברה לפרסומת באורך חצי דקה - שלושה מיליון דולר.
לצד העלייה ההדרגתית במחירים במשך השנים, ניכרת מאז שנת 2000 עלייה גם בזמן הפרסומות במהלך המשחק. בשנת 2000 שודרו פרסומות באורך כולל של 39 דקות ו-45 שניות, כאשר בגמר 2009 נשבר שיא גם בתחום זה, עם פרסומות באורך של 45 דקות וחמש שניות בסה"כ.
יש לציין עוד כי הרשתות המשדרות את גמר הפוטבול, נוהגות להקדיש כ-20 אחוז מזמן הפרסומות לקידום תוכניותיהן באמצעות פרומואים.
לפי ההערכות, אחד הגורמים לירידה במחירי הפרסום השנה היא הפגיעה האנושה בתעשיית הרכב האמריקאית, אשר חייבה את הידוק החגורה בכל הקשור להוצאות השיווק של החברות מדטרויט.
יש להדגיש כי לראשונה מזה 23 שנה חברת פפסי לא תפרסם את המשקה שלה בזמן המשחק. פפסי מצטרפת לענקיות פדקס וג'נרל מוטורס, שמשכו את ידיהן מהשתתפות במופע הפרסומות השנתי המרהיב בעולם עוד בשנה שעברה.
יצרנית החטיפים, דוריטוס, ממשיכה בהצלחה השיווקית מן השנה שעברה באמצעות עידוד טרנד תוכן הגולשים. החברה תשדר גם השנה במהלך הסופרבול את הפרסומת הזוכה בתחרות שהחברה עורכת בין לקוחותיה.
יוצר הפרסומת הטובה ביותר יזכה לחשיפה חלומית, וכן לפרס כספי של מיליון דולר, וגם סגניו לא יקופחו: 600 אלף דולר מובטח לשני בתחרות ו-400 אלף יקבל השלישי בדרגת הפופולאריות, שתתבטא באמצעות הצבעות הגולשים באתר החברה.
דוריטוס דיווחה לפני יומיים על יותר מ-4000 כניסות של גולשים המעוניינים להשתתף בתחרות, אליה ניתן לשגר הצבעות עד ה-31 בינואר. הזוכים בתחרות בשנה שעברה, האחים ג'ו ודייב הרברט, סיפרו כשהתארחו אצל ג'יי לנו כי הפכו למיליונרים בעקבות סרטון שלצורך הפקתו השקיעו 2000 דולר בלבד.