מה הופך מועדון כדורגל לגדול ביותר בעולם? האם הנכונות של מפרסמים להשקיע בו מעידה על כוחו? או אולי כיוון הדברים הפוך דווקא ומועדון זוכה לגידול בערכו בשל ההשקעה בפרסום מצד חברות רבות?
תשובות לשאלות אלו לא יכולות להיות חד משמעיות. אבל בתקופה זאת, בה תשומת הלב של אוהדי מנצ'סטר יונייטד מכל רחבי העולם מופנית למשא ומתן המתנהל בין הגלייזרים לחברת ההשקעות של קטאר, לרכישת המועדון, מעניין לבדוק את אחד מיסודות כוחה של היונייטד, מספר הספונסרים חסר התקדים של הקבוצה שמעניקים לה סכום שיא של הכנסות מחסויות וחוזי פרסום.
בתחילת החודש חתמה חברת הציוד המשרדי היפנית 'אפסון' על חוזה חסות עם השדים האדומים והעלתה את מספר הספונסרים של הקבוצה ל-15. היפנים חתמו על חוזה בן שנתיים, החל מהעונה הבאה, על סך 1.5 מיליון יורו לעונה. כעת מסתכמים חוזי הפרסום של יונייטד בקרוב ל-340 מיליון יורו, שמכניסים למועדון בממוצע מדי שנה 76.5 מיליון יורו.
החברה שמכניסה לפרגי וחבורתו את הסכום הגבוה ביותר היא 'נייקי', ספקית הלבוש וההנעלה של הקבוצה, שמשקיעה בה 30 מיליון יורו בעונה למשך חמש שנים. במקום השני, הספונסר הרשמי על חולצות השחקנים, בנק ההשקעות האמריקאי, שמעניק ליונייטד 23 מיליון יורו מדי עונה, לתקופה של ארבע שנים, 94 מיליון יורו סך הכל.
ליונייטד הסכמי חסות גם עם סוכנות הנסיעות 'תומאס קוק', חברות תקשורת מאינדונזיה ומלזיה, יצרנית היין הצ'יליאנית 'וינה קונצ'ה אי טורו', 'טרקיש איירליינס', אתר ההימורים 'בטפייר' ועוד.
לשם השוואה, ברצלונה נהנית מהסכם בלעדי על אספקת ציוד הלבשה עם נייקי, שמעניק לקטלונים של של כ-200 מיליון יורו, אך הסכום מתפרס על תקופה של שבע שנים.
על מנת להתחרות במועדונים כמו היונייטד וכדי לסגור את החוב של אלופת ספרד, קרובה ברצלונה לסיכום עם קרן הפיתוח של קטאר, שתהיה הספונסרית הרשמית של ברסה תמורת 33 מיליון יורו לעונה, למשך חמש שנים. אם ההסכם עם הקטארים יחתם תהיה זו עסקת ספונסרשיפ ראשונה למועדון הגאה מקטלוניה.