ליגת הכדורסל האמריקנית ה-NBA, הנחשבת לטובה בעולם, עדיין מתמודדת עם תוצאותיו של המיתון העולמי, שהגיע אליה לפני יותר משנה. כמעט במקביל, נאבקת הליגה בעובדה שאין היום מספיק שמות גדולים, באופן יחסי, שיכולים למשוך רייטינג עולמי.
דייויד שטרן, הקומישנר הכל יכול של הליגה, מודע לבעיה ומנסה למצוא לה פתרונות יצירתיים. אולם על פי דוחות של סוכנות בלומברג, סעיף המכירות הכללי בליגה נפגע בצורה ברורה ורשם ירידה של עד 5 אחוזים לאחרונה.
אחד הפתרונות ששטרן שוקל ואף הציע במהלך פגישה בלונדון, הוא לגייס עד 50 עובדים חדשים להנהלת הליגה, למרות המיתון. העובדים האלה יוצבו במקומות שונים בהם יש אינטרס לקדם את המכירות של מותג ה-NBA.
בין המדינות שבהן יוצבו חלק מהעובדים החדשים נמצאות סין והודו. אלו כמובן שני שווקי ענק המעניינים מאוד גורמים רבים בשיווק הספורט העולמי.
חדירה מסיבית לשוק כזה יכולה להביא לגידול משמעותי בהכנסות בעיקר סביב חוזי שידור ומכירות מרצ'נדייז. שטרן מאמין כי מחזורי העסקים יגדלו בהתמדה בעתיד הקרוב מפני שלאחרונה הקבוצות התמודדו עם המיתון בין השאר על ידי הקפאת מחירי הכרטיסים שלהן.
בנוסף, הזכיר שטרן כי לליגה נכסים רבים, להערכתו בשווי 2 מיליארד דולר, מה שמציב אותם במצב כלכלי טוב מאוד וללא דאגות. הקומישינר גם ציין כי הליגה צמצמה כח אדם ב-9 אחוזים ב-2008 ואין שום סיבה שתעשה זאת שוב השנה.