טייגר וודס. המותג מאבד מכוחו (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
טייגר וודס. המותג מאבד מכוחו (רויטרס)|צילום: מערכת ONE

ההפסדים על משטחי הדשא הירוקים פוגעים בפופולאריות של הספורטאי העשיר בעולם. "קונים הכל, חוץ מאת המותג של טייגר", מציינת בכירה מרשת חנויות גולף

מה שלא עשתה לו פרשת הבגידות שהביאה גם לסיום נישואיו - עושה לטייגר וודס הירידה החדה ביכולתו. שחקן הגולף, הספורטאי העשיר בעולם, לא זכה העונה ולא בטורניר אחד והוא מדורג רק במקום ה-83 מבין הגולפאים בכל הקשור לכספי זכיה. 

ההפסדים של וודס גורמים להדרדרותו כמותג, גבר שבא לידי ביטוי בעיקר במכירות בגדים. "אופנת הגולף חמה עכשיו", אמרה ל'בלומברג', לורה דודי, האחראית על תחום ההלבשה ברשת חנויות הגולף הפופולארית של רוג'ר דאן, הכוללת 20 בתי עסק. "הכל הולך, אדידס, פומה, נייקי, חוץ מהמותג של טייגר", ציינה.

נייקי מכניסה כ-650 מיליון דולר בשנה ממכירת מוצרי הגולף, 10 אחוז מכך מהמותג של וודס. בחברה, שתמכה בו בשנה הקשה שעבר, בה נחשפו רומנים שניהל מהצד עם שחקניות פורנו ומלצריות, לא ימהרו לנטוש את הכוכב אבל מסתגלים במהירות למציאות החדשה. 

באתר החברה המציג את קולקציית נייקי לענף, הפרזנטור המופיע עם אופנת הגולף העונתית, הוא סטיוארט סינק - אמריקני לבן ומקריח שלא ניחן בסקס אפיל של וודס, אך זכה באליפות בריטניה הפתוחה בשנה שעברה. ניתן למצוא את וודס כאחד ה'אתלטים' בקולקציה, אך רק במרחק לינק מדף הבית של הקולקצייה. 

טייגר וודס. כבר לא מספק את הסחורה כמו בעבר (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
טייגר וודס. כבר לא מספק את הסחורה כמו בעבר (רויטרס)|צילום: מערכת ONE

מלבד בעונת הרוקי שלו ב-1996, אז חתם את החוזה הראשון שלו עם נייקי (40 מיליון דולר לחמש שנים), בכל שנה דורג בין ארבעת שחקני הגולף המובילים בכל הקשור לכספי זכיה. 

מומחים לפרסום של ספורטאים ומיתוגם פוסקים כי וודס חייב לזכות בתואר בחורף הקרוב כדי להישאר בתודעה כמותג מנצח. בינתיים, יש להזכיר כי מדובר בספורטאי שהרוויח הכי הרבה כסף ב-2010, כ-90 מיליון דולר ואסור לזלזל בו, גם אם החלק העיקרי של הסכום הגיע מפרסום וחסויות.