עולם הספורט והכדורגל במיוחד הפך כידוע למפלצת ענקית שזוללת מזומנים ודורשת מאנשי השיווק והפרסום למצוא כל הזמן רעיונות יצירתיים להכניס עוד כסף ויחד עם זאת להישאר פופולרים. לעיתים נודף מחלק מהצעדים הללו ריח כבד של ציניות.
חלק מחברות הספורט למשל, מואשמות בניצול מחפיר של עובדים במזרח הרחוק העובדים בתת תנאים ובשכר מינימלי כדי לייצר את המותגים שכל העולם אוהב ללבוש.
והנה חברת הלבשת הספורט הגרמנית, אדידס, מתגייסת לפעילות שנראית כולה למען הקהילה. אדידס דיווחה כי היא מתכננת לייסד מרכז ייצור ושיווק של מוצריה בבנגלהדש.
זהו "ביזנס חברתי" אמרו בחברה. הכוונה של אדידס היא למכור את המוצרים על בסיס מחירי עלות ללא רווח, ובכך לאפשר גם למיעוטי יכולת להגיע למותגי החברה שנשחבים יקרים בדרך כלל במחירי השוק החופשי.
מבחינת אדידס מדובר בחלק מהתרומה לקהילה של החברה. החברה הגרמנית תוציא את הפרויקט הזה לדרך בשיתוף חברת אוטו גרופ שהיא חברת ענק למסחר בהזמנות מוצרים בדואר. אבל כמעט באותה נשימה, בחלק אחר של כדור הארץ מצליחה אדידס לעורר רוגז רב והכל בגלל העובדים הזולים שאדידס מצאה בתאילנד.
התוכניות של אדידס מרגיזות את האמריקנים שכן יצרנית הספורט היא אחת החברות המייצרות את בגדי האן.בי.איי. אדידס נהגה לעשות זאת מהמרכז שלה בניו יורק, אבל כבר מזמן מתכננת לחסוך בעלויות. הפתרון היה להעביר את מרכז הייצור למקומות זולים יותר, ואלה נמצאים בשפע במזרח הרחוק.
היעד נבחר לייצור מדי הכדורסל של הליגה הטובה בעולם היה תאילנד. כח העבודה הזול שם היה שיקול מרכזי. החלטה זו של אדידס באה זמן קצר מאוד אחרי שהחברה החליטה לסגור את קווי היצור של הנציגות שלה בפיליפינים. היצרנית המקומית לא הצליחה לשרוד ועובדיה שמספרם מגיע לכ-700 איש נמצאים בסכנת אבטלה מיידית.
אלא שבארה"ב לא אהבו את הרעיון שאדידס תמכור להם ציוד ותפנה את גורמי הייצור לתאילנד. אנשי האן בי איי אמרו בצורה רשמית שהפתרון הזה לא מתאים ואילו סנטורים בניו יורק הביעו בגלוי את הביקורת שלהם על מהלכה הצפוי של אדידס. הגרמנים שמעו ועדיין לא הודיעו מה תהיה ההחלטה הסופית שלהם בענין הזה.