אחד מהתחומים המהווים בסיס הכנסות חשוב של קבוצות הכדורגל באירופה הוא נושא המרצ'נדייז.
לצד ההכנסות ממכירת כרטיסים ומנויים ולצד סכומי זכויות השידור, מכירת מרצ'נדייז (מוצרי המזכרות של הקבוצה) - היא נדבך חשוב בהכנסות והבקוצות עושות ככל יכולתן למקסם את ההכנסות בסעיף זה.
בישראל עדיין לא הוטמע נושא המרצ'נדייז, אבל באירופה נוהגים האוהדים להצטייד בכל עונה מחדש בחולצת המועדון ובצעיף שלו, ולהזכירכם יש מדי בית ויש מדי חוץ.
על פי דו"ח חדש בתחום הזה שביצעה חברה גרמנית "ספורט אנד מרקט" בתחום המרצ'נדייז לבדיקת השוק האירופי בכדורגל מתברר כי ההכנסות בפרמייר ליג באנגליה ממוצרי מרצ'נדייז מגיעים ל-171 מיליון יורו ומהוים 7.1 אחוזים ממחזור הכספים בליגה כולה.
הליגה הספרדית היא שניה בהכנסות בתחום הזה עם 145 מיליון יורו בעונה והבונדסליגה הגרמנית שלישית בדירוג ההכנסות עם 127 מיליון יורו הכנסות.
הדו"ח הזה בדק 116 מועדונים בליגות השונות באירופה והגיע למסקנה כי הסכום הממוצע בהכנסות עומד על 5.3 מיליון יורו. 90 אחוזים מהרכישות על פי הדו"ח הם של מוצרי מרצ'נדייז מקומיים הקשורים לליגה בטריטוריה שנבדקה.
10 אחוזים קשורים לרכשיות של מרצ'נדייז זרים מחוץ לליגה המקומית. בשוק הזה הדומיננטיות היא של קבוצת ברצלונה שהמוצרים שלה נמכרים יותר מכל קבוצה אחרת.
באופן טבעי, המוצר הכי נמכר באנגליה הן חולצות הקבוצות שמביאות 65 אחוזים מההכנסה. בעונה שעברה נמכרו בפרמייר ליג 5.17 מיליון חולצות, בספרד נמכרה מחצית מהכמות הזו. בגרמניה נרשמה עליה במכירות של חליפות אימון (טרנינגים) על חשבון חולצות.
הדו"ח בדק גם את סעיף ההוצאות הכספיות של אוהדי הקבוצות. אוהדים אנגליים מוציאים בממוצע 65.4 יורו לאדם לשנה על רכישות מרצ'נדייז.
אחריהם ההולנדים עם הוצאה של 46.5 יורו לאדם בעונה, הספרדים 44.9 יורו, הצרפתים 42.6 יורו, הגרמנים 35.4 ולבסוף האיטלקים עם 23.3 יורו בלבד לאוהד בממוצע.