sportFive1439866 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
הטעות הגדולה ביותר בהיסטוריה של השיווק - כך נטען ב"מארקה" הספרדי על העובדה שנייקי לא החתימה את סטף קרי על חוזה אי שם ב-2013, במה שגרם לה לאבד מיליארדי דולר, כן, מיליארד.

הכל התחיל ב-2009. קרי הצעיר חתם על חוזה לארבע שנים שהסתיים ב-2013 רגע אחרי שקלע 54 נקודות במדיסון סקוור גארדן ושבר את שיא השלשות לעונה אחת ב-NBA.

ברגע הזה, לא מעט חברות הציעו חוזה לקלע הגדול בכל הזמנים, כשנייקי הייתה יכולה להשוות כל הצעה. בפרזנטציה של נייקי, קראו לקרי "סטפון" במקום סטפן, מה שהכעיס את אביו, שחקן העבר דל קרי והוביל לפיצוץ במו"מ לאחר שהרגישו לאורך תקופה שהוא לא מקבל את הכבוד הראוי לו.

כאן נכנסה לתמונה אנדר ארמור. החברה שהייתה אז יחסית צנועה בטח בהשוואה לנייקי, הציעה לשחקן 4 מיליון דולר לעונה, 1.5 מיליון יותר ממה שהציעה נייקי, שבחרה לא להשוות את ההצעה.

המניה של אנדר ארמור הייתה שווה 47 דולר לפני חתימת קרי, והיום היא מוערכת ב-120 דולר. שווי החברה לפני הגעתו היה 14 מיליארד דולר, כשהיום החברה הכפילה את עצמה ושווה 28 מיליארד דולר. ההגעה של קרי גם פיתתה ספוראטים נוספים להצטרף כמו ג`ורדן ספיית`, ברייס הארפר, כשגם קייטלין קלארק, שחקנית ה-WNBA שממשיכה לעשות היסטוריה, חתמה בחברה. כמובן ש-14 מיליארד הדולר לא שייכים כולם להגעתו של קרי, אך כפנים של החברה ייחסו לו חלק משמעותי בעלייה.

קרי חתם על חוזה חדש עד סיום 2024 תמורת מיליארד דולר, שעתיד להסתיים בקרוב. קרי נהפך להיות בעלים שותף באנדר ארמור וצפוי להישאר בה לעוד זמן רב. בעולם ממשיכים להתייחס לכך כטעות הקריטית ביותר של נייקי מאז הוקמה ואולי בעולם השיווק כולו, כך לפי המארקה.