אם אתם לא זוכרים מתי הייתה הפעם האחרונה בה ביקרתם בבית כנסת, למה בעצם אתם מתכננים להתחתן עם רב? בישראל 2015 רוב מוחלט של זוגות חילוניים לחלוטין בוחרים בחתונה דתית באמצעות הרבנות, לאו דווקא מתוך זיקה למסורת היהודית – אלא בשל חוסר ברירה או חוסר היכרות עם האלטרנטיבות.

מצד שני, גם אם אתם חילונים למהדרין זה ממש לא אומר שאתם חייבים לבחור בחתונה מעבר לים שתהיה נטולת כל סממן יהודי. בכלל לא; תתפלאו, אבל יש כל מיני אפשרויות ביניים. כדי לחשוף צעירים לריבוי האופציות, ולגרות אותם לשיחה ולעיסוק ער יותר בנושא, נוצר "מצפן הנישואין". שחקו, וגלו איזה טקס חתונה הכי מתאים לכם.

>> להתחלת המשחק לחצו כאן

"אנחנו מוקפות בחברים שכבר ממסדים את הקשר, וכולם עוסקים בתכנון החתונה: ההזמנות, הטעימות, מסיבת הרווקות. מה שנעדר פעמים רבות מרשימת התכנונים, לדעתנו, זאת חשיבה על מהות הטקס ותכניו", אומרות עדיה שובל ורעות קליינברגר, הסטודנטיות מהאוניברסיטה העברית בירושלים שיצרו את השאלון האינטרנטי ((בסיוע ישראל חופשית, שתיל ובית הלל). המטרה מאחורי המצפן, הן מסבירות, היא לספק מידע לגבי המשמעות של כל טקס והבחירה בו, ולהבהיר שלמרות המצב המשפטי הנתון בישראל (בו נישואים אזרחיים אינם מוכרים על ידי המדינה) - מדובר בבחירה.  

מיקי גיצין, מנכ"ל ישראל חופשית, מוסיף כי פרויקט מצפן הנישואין נועד לשקף את האפשרות לסוגים שונים של קשרי נישואים, גם ללא מעורבותה של הרבנות. "בישראל ישנם כיום זוגות רבים שאינם יכולים להתחתן בארץ בשל מונופול הרבנות, וברצוננו לשבור מונופול זה ולאפשר לאזרחים ולתושבים להתחתן במדינתם גם ללא חותמת דתית-אורתודוקסית".

 >> הצצה לאלבום החתונה היפה של רונה וניב