הנה משהו שלא רואים כל יום: שחקן כן שמתראיין על העבודה שלו ואומר מה שהוא באמת מרגיש. אלן פומפאו, הלא היא מרדית' גריי, עשתה אתמול כותרות כפולות בהוליווד: מצד אחד, היא חתמה על חוזה חדש עם הפקת "האנטומיה של גריי", אשר מבטיח שהיא תישאר בסדרה למשך שנתיים נוספות, אם זו תחודש לעונות 15 ו-16.

בתמורה לכך הפכה פומפאו לשחקנית הדרמה הרווחית ביותר בטלוויזיה, עם משכורת של 575 אלף דולר לכל פרק, פלוס קרדיט של מפיקה בסדרה ובסדרת הבת המתוכננת, פלוס דילים להפקות תחת חברת ההפקות שלה. כל זה מסתכם בכ-20 מיליון דולר בשנה.

מצד שני, שיכורה ככל הנראה מהחתימה על החוזה הענק, ומצוידת בתחושה שאין לה באמת מה להפסיד, פומפאו פתחה את הלב (ואת הפה) בפני מגזין "הוליווד ריפורטר", לו סיפרה מה היא באמת חושבת על הסדרה, על קריירת המשחק שלה, על דיוני השכר ועל שחקנים באופן כללי, ולא היססה לשרוף כמה גשרים תוך כדי. סביר להניח שיש כמה אנשים מאוד לא מרוצים הבוקר בהוליווד.

התגובה שלה לכך שהסוכן שלה הציע לה להיבחן לפיילוט של "האנטומיה של גריי":

"אני לא הולכת להיתקע בסדרה רפואית למשך חמש שנים, פאקינג השתגעת? אני שחקנית". התגובה שלה לכך שהפרק הראשון של "האנטומיה" היה הצלחה מיידית ברייטינג, אגב: "ידעתי שנדפקתי".

האנטומיה של גריי (צילום: ירדן זהב, מעריב לנוער)
ידעתי שנדפקתי: קאסט "האנטומיה של גריי|צילום: ירדן זהב, מעריב לנוער

על העבודה שלה:

"משחק, מבחינתי, זה משעמם. שחקן הוא האדם הכי חלש על הסט, אז לא מעניין אותי לרדוף אחרי תפקידים. פלוס, בגיל שלי זה די לא ריאליסטי. לא שאני יכולה לעשות איזה משהו מגניב ברשתות הכבלים, אבל לא הולכת להיות לי איזו קריירה שניה ככוכבת קולנוע, אני לא פאקינג ג'וליה רוברטס".

על המעמד שלה בהוליווד:

"אני בת 48 עכשיו, אז סוף סוף הגעתי למקום שבו אני בסדר עם לבקש מה שמגיע לי, שזה משהו שמגיע רק עם הגיל. זה בגלל שאני לא השחקנית הכי 'רלוונטית' אי שם בחוץ. אני יודעת שכך התעשייה תופסת אותי כי גילמתי את אותה דמות במשך 14 שנים. אבל האמת היא שכל אחד יכול להיות טוב בדמות בסדרה למשך עונה או שתיים. האם אפשר להמשיך להיות טובים גם 14 שנה אחר כך? זה פאקינג כישרון".

על היחסים הקרירים עם פטריק דאמפסי (ד"ר מקדרימי), כוכב הסדרה ומושא האהבה של דמותה שעזב בשנת 2015:

"בשבילי זה היה רגע מכריע, מבחינת הסכם השכר שלי. הם היו יכולים להשתמש בו כמנוף נגדי - 'אנחנו לא צריכים אותך, יש לנו את פטריק' - מה שהם אכן עשו במשך שנים. אני לא יודעת אם הם עשו את זה גם לו, כי הוא ואני מעולם לא דיברנו על החוזים שלנו. היו הרבה פעמים שפניתי אליו וניסיתי לאחד כוחות כדי לנהל מו"מ ביחד, אבל הוא מעולם לא היה מעוניין בזה. בשלב מסוים ביקשתי 5,000 דולר יותר ממנו רק בשביל הפרנציפ, כי הסדרה נקראת 'האנטומיה של גריי' ואני מרדית' גריי. הם לא נתנו לי את זה. הייתי יכולה לעזוב, אז למה לא עזבתי? זו הסדרה שלי, אני מספר 1. אני בטוחה שהרגשתי מה שהרבה שחקניות מרגישות: למה שאני אוותר על תפקיד טוב בגלל גבר? את מתלבטת ואז את מחליטה: 'אני לא הולכת לתת לגבר לגרש אותי מהבית שלי'".

פטריק דמפסי האנטומיה של גריי דרק שפרד (צילום: באדיבות yes,  יחסי ציבור )
"אני לא הולכת לתת לגבר לגרש אותי מהבית שלי"|צילום: באדיבות yes, יחסי ציבור

על ההחלטה להחליף את דמפסי במרטין הנדרסון (ניית'ן ריגס):

"קודם כל, העזיבה של פטריק הביאה עליה חדה ברייטינג, וקצת חייכתי לעצמי לגבי זה. אבל האמת היא שהדיו עוד לא היה יבש על חוזה היציאה שלו לפני שהם מיהרו להביא בחור חדש. הייתי בחופשה בסיציליה ופרקתי מתחים - זו הייתה מערכת יחסים מקצועית ארוכה שהייתה לה סוף סוער, הייתי צריכה רגע להירגע עם קצת יין רוזה - והם כבר מתקשרים אליי, כאילו, 'מה את חושבת על השחקן הזה? מה את חושבת על השחקן ההוא?', והם שולחים לי תמונות, ואני כזה: 'אתם פאקינג מטורפים? למה אתם מרגישים שאתם צריכים להחליף את האדם הזה?'. לא יכולתי להאמין כמה מהר האולפנים והרשת הרגישו שהם צריכים להכניס עוד זין לסדרה. הבאנו את מרטין הנדרסון, אבל הם לא אהבו את העלילה, אז זה הסתיים".

על לקבל מה שמגיע לה:

"'האנטומיה של גריי' מרוויחה כמעט 3 מיליארד דולר עבור דיסני. כשהפנים שלך והקול שלך היו חלק ממשהו שיוצר 3 מיליארד דולר של רווח עבור אחד מהתאגידים הגדולים ביותר בעולם, את מתחילה להרגיש, כאילו, 'אוקיי, אולי מגיע לי חלק מזה'".

על פגישה שערכה בעבר עם הארווי ויינשטיין:

"הסוכן שלי שלח אותי פעם להיפגש עם הארווי. עליתי לחדר שלו בפנינסולה, שזה משהו שלא הייתי עושה בדרך כלל אבל הארווי היה בחור ניו יורקי, אז זה היה הגיוני. פלוס זה היה באמצע היום, והעוזרת שלו הייתה בחדר. הוא לא ניסה כלום איתי. אם הוא היה מנסה, אני קצת קשוחה בקטע הזה וגדלתי ליד הרבה אנשים קשוחים, אז כנראה שהייתי מרימה איזה אגרטל וזורקת לו על הפאקינג ראש. אבל אני גם מרגישה נוח להודות שנכנסתי לחדר הזה ועפעפתי כמו שלא עפעפתי מעולם. המטרה שלי הייתה להקסים אותו, כמו שבדרך כלל קורה בפגישות כאלה. את חושבת 'לא רק שאני צריכה להראות שאני שחקנית טובה, הבמאי הזה צריך להתאהב בי בצורה מסוימת, לפחות כדי להיות מוקסם ממני'. זה אף פעם לא הרגיש לי טוב. 17 שנה מאוחר יותר היו לי שיחות עם הסוכנים שלי, 'שלחתם אותי בכוונה לחדר כשידעתם מה עלול לקרות?", אבל הם טוענים שהם לא ידעו'".

הארווי ויינשטיין (צילום: Alberto E. Rodriguez, GettyImages IL)
"הייתי זורקת לו אגרטל על הפאקינג ראש". הארווי ויינסטין|צילום: Alberto E. Rodriguez, GettyImages IL

על אחורי הקלעים של "האנטומיה":

"אני לא חושבת שזה סוד שהיו בעיות אמיתיות ב'גריי' במשך הרבה מאוד זמן. מבחוץ היינו להיט מצליח, אבל בפנים הייתה הרבה המולה: הרבה יריבויות, תחרויות, וזה מתחיל משחקנים שמתנהגים רע, ואז מפיקים שמאפשרים להם להתנהג רע. ודרך אגב, גם אני אשמה בזה. ראיתי שהגלגלים החורקים מקבלים את כל השמן ואמרתי 'אוקיי, ככה זה עובד', אז גם אני התנהגתי רע. חיקיתי את מה שראיתי, אני לא מושלמת. אבל עכשיו אני שומעת סיפורים משחקנים אחרים בסדרות אחרות, אולי לא באותה רמה, אבל מה שקורה בסדרות רשת הוא שהן סופר שוחקות והשעות סופר ארוכות וזה לא בהכרח החלל הכי יצירתי, אז שחקנים נהיים מתוסכלים והופכים לכועסים. ואז יש הרבה בעיות התנהגות, כי שחקנים הם אומללים כשהם לא הופכים לליאונרדו דיקפריו או למרגו רובי. ככה זה שחקנים: הם רוצים לעשות את מה שהם לא עושים כרגע. אפשר לתת להם פאקינג גביע יפה של גלידת שוקולד עם פצפוצים, והם יגידו שהם רוצים תות".

מרדית' גריי וכריסטינה יאנג (צילום:  יחסי ציבור )
מרדית' וכריסטינה ב האנטומיה של גריי |צילום: יחסי ציבור

על היחסים עם היוצרת, שונדה ריימס, והמעבר הצפוי שלה לנטפליקס:

"שונדה מצאה את הכוח שלה ונהיה לה יותר נוח איתו, והיא העצימה גם אותי. זה חלק מהאבולוציה שלה. זו גם הסיבה שמערכת היחסים שלנו כל כך מיוחדת. תמיד הייתי נאמנה אליה, והיא מגיבה טוב לנאמנות. אז היא הגיעה למקום שהיא הייתה כל כך מועצמת שהיא הייתה נדיבה עם הכוח שלה. היא נתנה לי להיות השחקנית עם המשכורת הגבוהה ביותר בטלוויזיה, היא נתנה לי להיות מפיקה בסדרה, מפיקה בפועל בספין-אוף ואישרה את החוזה שהאולפן נתן לי, שזה היה חסר תקדים. אני זוכרת שאמרתי לה, 'אם את עוזבת לנטפליקס ואת רוצה שהסדרה תמשיך, אני בסדר עם זה, אבל אני צריכה תמריץ. אני צריכה להרגיש מועצמת ולהרגיש תחושת בעלות על הסדרה'. והיא אמרה, 'אני לגמרי רוצה שהסדרה תמשיך, זו ספינת האם, בואי נמצא דרך שבה תהיי מאושרת. מה את רוצה?'".

על הבחירה הלא רגילה שעשתה בקריירה:

"בחרתי בהעצמה כלכלית כדי שלעולם לא אצטרך להתחמק מטורפים או לרדוף אחרי פרסים. זה לא מתאים לכולם, את צריכה להיות הרבה יותר מעוניינת בצד העסקי מאשר במשחק. אני זוכרת שאמרתי לשונדה: 'אני לא יכולה לעשות שום דבר אחר, וזה מתסכל אותי יצירתית. אני עושה 24 פרקים של טלוויזיה בשנה, וכחלק מההסכם שלי אני לא יכולה להופיע בשום מקום אחר. לביים זה אחלה, אבל למען האמת זה פשוט גוזל ממני זמן עם הילדים שלי. אז אמרתי לה, 'זה חייב להיות טונה של כסף. וזה חייב לעזור לי עם הקטע ההפקתי כי להפיק זה משהו שאני מאוד נהנית ממנו. זו היצירתיות שלי עכשיו'".

 tvbee בפייסבוק