"הם יודעים לזהות אנשים מבוגרים, קשישים בני 80 ו-90", סיפר חיים הכט בראיון לגלית גוטמן ויואב לימור ב"הבוקר של קשת". "לקח לנו שנה להבין שבעצם כל המגנטים או רובם ככולם מובילים לאדם אחד שמנהל כנופיה". התחקיר של חיים הכט, "כנופיית המגנטים" מביא את סיפורם של עשרות קשישים ביניהם ניצול שואה שנפלו קורבן לעוקץ של כנופיה שמשווקת את שירותיה על גבי כמיליון וחצי מגנטים שמופצים על דלתות בתים ברחבי הארץ. 
"אחד התרגילים שראינו הוא למשל שרברב שמודיע לקשישה שהתיקון יעלה לה 21 אלף שקלים והיא בקושי מצליחה לדבר", מספר הכט, "כדי להרגיע אותה הוא אומר לה 'אני בשבילך כמו נכד, אני עושה לך מבצע - את רוצה להבין כמה עולה תיקון כזה בואי ניגש לדלת תבחרי מגנט תתקשרי למי שאת רוצה ותשאלי כמה עולה עבודה כזו', ואותה קשישה לוקחת מגנט ומתקשרת. מי עונה לה בצד השני? חבר הכנופיה שדוחף אותו לסגור את העסקה". החשיפה שפורסמה ב-mako עוררה הדים ואף דווח כי הוגשה בקשה למניעת שידור התכנית. נכון לפרסום כתבה זו הבקשה נדחתה בהחלטת ביניים של בית המשפט המחוזי בתל אביב. 
בעקבות הפרסומים, החלו להגיע למערכת התכנית פניות נוספות של נשים וגברים שבני משפחותיהם נפלו קורבן לעוקץ. "אמי נפלה קורבן לכנופיית המגנטים לפני חודשים בערך", מספר גילי רביד ל"הבוקר של קשת", "הם הגיעו לתקן נזילה פשוטה לכאורה בצינור הביוב. נכנסו להעריך מחיר ולבצע את העבודה. אמי הייתה אחרי אשפוז מאוד ארוך ובזמן שהם עבדו בבית היא נרדמה. הם העירו אותה אחרי שעה ודרשו 8000 שקלים. דמיינו לעצמכם אותם עומדים מעל אישה קצת חלשה קצת חולה ודורשים ממנה אלפי שקלים על תיקון שבכלל לא עשו".
צפו בראיון המלא ששודר ב"הבוקר של קשת". 

>> מדריך: איך בכל זאת תדעו שבעל המקצוע שהזמנתם לביתכם אמין?

"כנופיית המגנטים" - תחקיר מיוחד של חיים הכט, ישודר הערב (חמישי), מיד אחרי מהדורת החדשות בערוץ 2, קשת