לירז רז, בחורה צעירה עם לקות ראייה, היא מישהי שמתחבבת על אנשים בקלות. הבעיה הלא פשוטה איתה היא נאלצת להתמודד והאמפתיה שהיא מייצרת, גורמים לסובבים אותה לבטוח בה ולעשות איתה עסקאות נדל"ן. הבעיה היא שלירז היא נוכלת שעקצה כבר מיליוני שקלים מאנשים שהבטיחה למכור להם בית או קרקע. תוך ניצול מצבה, היא מבטיחה הרים וגבעות, ולאחר מכן בורחת עם הכסף ומשאירה את לקוחותיה המומים וללא שקל בכיס. בסרטו של חיים הט "עוקץ הנדל"ן" (הערב ב-21:00), הוא יצא לפגוש את אותם האנשים שנפלו ברשת שלה.

אחד מהם הוא יהודה פרסי, בחור צעיר שאיבד את ראייתו בפעילות מבצעית. אחרי שיקום ארוך מהפציעה, יהודה ניסה לחזור לשגרה והחליט לרכוש לעצמו דירה. את לירז הוא פגש לראשונה בפורום של לקויי ראייה והתחבר אליה מיד. "זה שהיא הייתה לקויית ראייה כמוני, מיד הגביר את תחושת האמון שלי בה", מספר יהודה לחיים הכט. "היא אמרה לי שהיא מוכרת קרקעות, ובגלל שאני חבר טוב היא תמכור לי קרקע במקום ב-220 אלף שקלים, רק ב-157 אלף שקלים. היא אמרה שהיא לא מרוויחה עליי שקל תיווך". 

לקויית הראייה שלא רואה אף אחד בעיניים (צילום: מתוך יצאת צדיק, שידורי קשת)
עוקץ הנדל"ן ראשון ב"קשת"|צילום: מתוך יצאת צדיק, שידורי קשת

בדיעבד, כשיהודה משחזר היום את התגלגלות האירועים, הוא שם לב לסימנים. "היינו חברים טובים", הוא סיפר בתכנית "הבוקר של קשת". "כנראה שהיא הבינה שיש לה דג שמן ברשת ויש לה יד כדי לעקוץ אותי, אז היא התחילה להיות חביבה ולקנות את האמון שלי על ידי דיבורים על קרקעות ונדל"ן, ואפילו הביאה לי מזוזה לבית. האמת, היא ניסתה גם לעקוץ אותי בעוד 12 אלף שקלים, כאילו לא הספיק לה".

ולא חשדת בכלל?

"כמו שאמרתי, היא קנתה את אמוני והיא הייתה נראית הכי אמינה והכי מקצועית. היא כל הזמן קיבלה טלפונים וסגרה עם אנשים פגישות, אז אתה לא חושד".

איבדת אמון בבני אדם בעקבות המקרה הזה?

"כן, בעתיד אני אחשוש, ואבדוק טוב טוב לפני שאעשה עיסקה כזו או אחרת". 

"עוקץ הנדל"ן" - הערב ב-21:00, קשת, ערוץ 2

רוצים עוד? היכנסו לאתר "יצאת צדיק" וקבלו טיפים ממיטב המומחים