כל החיים שלנו היום מסתמכים על חשמל, ולכן זה לא נדיר כלל שנזדקק לשירותיו של חשמלאי מוסמך שיטפל בבעיה כזו או אחרת המונעת מאיתנו לנהל חיים תקינים. ביקור חשמלאי יעלה לנו 150-200 שקלים וכשהוא יזהה בעיה מורכבת המחירים יתחילו לעלות בהתאם לחומרת הבעיה. כך למשל, תיקון שקע יעלה עד 250 שקלים והתקנת נקודה חדשה תעלה עד 300 שקלים. אם הבעיה מורכבת יותר ויש להרכיב לוח חשמל חדש בבית, זהו טיפול שיכול להגיע עד 1,600 שקלים. 

 

בעיות אינסטלציה יכולות להגיע בצורות רבות ובאיזורים שונים בבית כמו השירותים, המטבח או החצר. לכן, ישנם מספר רב של תקלות בהן נוכל להתקל במהלך היום יום שלנו. ביקור אינסטלטור יעלה לנו 160-190 שקלים ומשם מחירי התיקונים מתחילים לטפס בהתאמה לכמה הם מסובכים. החל מסתימה בכיור שתעלה עד 200 שקלים, דרך פיצוץ שעלות הטיפול בתקלה יכול להגיע ל-500 וכלה בסתימה במערכת הביוב הביתית, טיפול שגם הוא יכול להגיע ל-500 שקלים. 

תחום הסלולר הוא אחד התחומים הכי פורחים בשנים האחרונות. לכל אחד מאיתנו יש סמארטפון, שאנחנו משתמשים בו בלי סוף וכמו כל מכשיר חשמלי אחר הוא מתקלקל לא מעט. הבעיה היא, שבניגוד למכשירים אחרים, אנחנו לא יכולים לחיות דקה אחת בלי הסלולרי שלנו וממהרים להפקיד אותו לתיקון מבלי לחשוב פעמיים.

וכמה זה צריך לעלות? החלפת מסך תעלה לנו בין 800-950 שקלים לאייפון, ובין 500-800 כשמדובר על מכשיר גלקסי. שאר התיקונים במכשירים השונים הם כבר יותר זולים, וכך למשל החלפת שקע טעינה תעלה בין 150 ל-200 שקלים. שימו לב לא להתפתות לשלם מחירים גבוהים מאלה, גם אם זה דורש מכם להשקיע עוד קצת בחיפוש אחר מעבדה הוגנת ועוד קצת שעות בלי המכשיר הקטן. 

הקיץ מתקרב בצעדי ענק ואיתו גם מלאכתם של טכנאיי המזגנים. ברגע שיגיע השרב הראשון יתחילו בעלי המקצוע להיות מוצפים בטלפונים של אנשים שהמזגן בבית שלהם לא מתפקד כמו שצריך. שימו לב למחירי הטיפולים המומלצים המופעים כאן, על מנת שהחום הכבד לא ישבש את דעתכם. ביקור טכנאי צריך לעלות בין 150-200 שקלים, ומילוי גז, אחת הבעיות הנפוצות במזגנים יעלה לכם בין 350-400 שקלים. בעיה רצינית יותר כמו החלפת המדחס כבר תעלה לכם 1,700-2,200 שקלים.

טיפול לאוטו הוא דבר שמדאיג מאוד הרבה אנשים. מדובר בתחום שאנחנו לא מבינים בו הרבה והבעיות שקיימות בו הן רבות, מגוונות ומסובכות. הרבה פעמים אנחנו ישר נוטים לחשוד ולחשוב שמישהו מנסה לעשות עלינו קופה. לכן, אם נדע את המחירים לטיפולים הנפוצים מראש נוכל להקטין קצת את חוסר הידיעה והחשש. שימו לב שטיפול תקופתי (או בשמו המוכר יותר טיפול עשרת אלפים) יעלה לכם בין 550-700 שקלים. בעיה נפוצה נוספת כמו החלפת מצבר תעלה לכם בין 500-700 שקלים. ומה לגבי שעות העבודה? כאן זה כבר משתנה בין מוסך למוסך, אך שימו לב כי המוסכים צריכים לפרסם מראש ובגלוי כמה הם לוקחים לשעת עבודה, כך שלא יוכלו להמציא לכם מספר בסוף הטיפול.

גם מנעולים זהו תחום בעייתי היות ומדובר באנשי מקצוע שמתעסקים בדבר היקר לנו מכל - המנעול לדלת ששומר לנו על הבית. לכן, כמובן שגם בתחום זה מומלץ לפנות לאנשי מקצוע שקיבלתם עליהם המלצות ובכך להקטין את הסיכון להיתקל בנוכלים. איש מקצוע אמין וישר ייגבה מכם 180-300 שקלים על החלפת מנעול ו-200-350 שקלים על פריצת הדלת. 

לקנות או להשכיר דירה זה עסק יקר, ובתוך כך, גם עלויות מעבר הדירה יעלו לכם לא מעט כסף. כמובן שהמחיר יקפוץ אם המעבר שאתם עושים הוא ליעד רחוק ממקום המגורים הנוכחי שלכם. כך, מעבר בין ערים לדירת 4 חדרים יעלה לכם עד 2,200 שקלים בעוד שמעבר בתוך העיר ייעצר במחיר של 1,500 שקלים. כמובן שאם תעברו בין קריית שמונה לאילת כבר מדובר באופרציה אחרת לגמרי ויקרה יותר.

אמנם תחום האופניים היום נשלט על ידי האופניים החשמליים, אבל לאלה בינינו שעוד שומרים אמונים לפידול הישן והטוב, גם לכם מגיע לשלם מחירים הוגנים ולא מופקעים. תקלה כמו פנצ'ר, שהינה תקלה פשוטה ומהירה לטיפול, תעלה לכם 25-60 שקלים, בעוד שהחלפת השרשרת תעלה לכם 200-280 שקלים.

דוד החימום הוא דבר שאנחנו כמעט ולא מתעסקים בו. לרוב הוא מותקן על הגג או בחדר נפרד ואנחנו לא רואים או שומעים ממנו, אך כשהוא מתקלקל זו כבר הופכת להיות בעיה שמשפיעה על איכות חיינו. ביקור טכנאי יעלה לכם עד 200 שקלים, בעוד שטיפול בתקלה של החלפת גוף חימום (בעיה שכיחה למדי) כבר תעלה לכם עד 500 שקלים.

 *המחירים חושבו כממוצע של מספר בעלי מקצוע מכל תחום ומכל איזור שונה בארץ.

רוצים עוד? היכנסו לאתר "יצאת צדיק" וקבלו טיפים ממיטב המומחים