יוקר המחייה והרצון הרב להשיג דירה הפך כבר מזמן למכת מדינה, וצעירים רבים יעשו הכל כדי להגשים את החלום לבית פרטי ורצוי גם במחיר שפוי. בדיוק מהסיבה הזו, צצו לא מעט נוכלים שמנצלים את המצב ומוכרים חלומות שווא. כאלה שמבטיחים הרבה ומספקים מעט, או כלום. וכשזה קורה, כבר אין מי שיעזור לך.

בתכנית מיוחדת "עוקץ הנדל"ן" יצא חיים הכט בעקבות בחורה אחת שניצלה לא מעט אנשים תמימים והונתה אותם בסכומי כסף גדולים. מדובר בלירז רז, בת 33, לקויית ראייה מלידה, שמנצלת את מצבה הבריאותי ומייצרת אמפתיה סביב הנכות שלה, על מנת לקנות את אמונם של אנשים. לא מעט כבר נפלו ברשת שלה והפקידו בידיה סכומי כסף גדולים בתמורה לקרקע או בית מכונס נכסים שהיא הבטיחה להם במחירי מציאה. את הסוף של הסיפור הזה אתם ודאי יכולים כבר לנחש.

עוד ב"יצאת צדיק":

גם עידו (שם בדוי), עובד הייטק בן 33, נפל במלכודת שלה והפסיד הרבה מאוד כסף - מיליון וחצי שקלים. "אני מתבייש, זה לא סיפור שאני גאה בו", הוא אומר לחיים הכט. "היא הגיעה אליי בתור לקוחה והיא הייתה מאוד מקצועית וידעה בדיוק מה אנחנו מוכרים, ממש כמו מי שעובד אצלנו. זה הרשים אותי וראיתי שיש פוטנציאל לעשות איתה עוד עסקים בהמשך. היא טענה שהיא מנכ"לית בחברה שאני יכול לעשות איתה שיתופי פעולה ולהתשתתף במכרזים בלעדיים לדירות מכונס נכנסים".

רשימת האנשים שהפקידו כסף בידיה היא ארוכה. מחלקם לירז לקחה 350 אלף שקלים, מחלקם חצי מליון, אבל מה שמשותף לכולם זה שהם לא ראו כלום מהכסף ששילמו לה. ומה יש ללירז להגיד להגנתה? אז זהו, שהיא לא כל כך עונה לטלפונים ובעיקר מתחמקת. חיים הכט וצוות התכנית "יצאת צדיק", יצא לנסות להבין איפה היא מסתתרת ומה עלה בגורל הכסף של כל אותם אנשים שהאמינו שלהם זה לא יקרה ובמיוחד לא מאישה כבדת ראייה שמשתמשת בנכות שלה כדי לעקוץ.

"עוקץ הנדל"ן" - יום ראשון ב-21:00, "קשת, ערוץ 2

רוצים עוד? היכנסו לאתר "יצאת צדיק" וקבלו טיפים ממיטב המומחים