"אין לו דופק"

כבר מהפרק הראשון של העונה הראשונה היה ברור שהחיים של המתמחים הם מטורפים. לבית החולים מגיע ילד עם פגיעה בכמה מהמערכות החיוניות בגוף ומי שמקבל אותו הם הרופאים הצעירים, ד"ר שפטר, ד"ר שרון וד"ר אונגר. השלושה מבינים מהר מאוד שהם מאבדים את המטופל ותוך כדי קור רוח, קבלת החלטות מהירה ומחויבות בלתי נתפשת, הם מצליחים להחזיר אותו לחיים. הרגע בו ד"ר שפטר מבין שהדופק חזר ושכרגע הם הצילו ממוות, הוא רגע של אנחת רווחה מדהימה.

"גם מתחת למסיכה אני כל הזמן מחייכת"

גם כשהמתמחים לא מצילים חיים, יש להם תפקיד לא פחות חשוב וזה לשמור על מצב הרוח והאופטימיות של המטופלים. אחת הרופאות הכי נעימות שיצא לנו לפגוש במהלך העונה הראשונה היא ד"ר ענבל שרון. מדובר במתמחה אמפתית בצורה בלתי רגילה, כזאת שמחייכת לכולם ומשרה אווירה של ביטחון ונועם. במהלך אחד הניתוחים שעשתה, בו טיפלה באילנה בת ה-8, הרופאה הצעירה מפגינה אנושיות מפליאה. מיותר לציין שגם הניתוח עבר בהלחה יתרה.

 ד"ר שרון מתמוטטת בבית החולים - מי דואג לרופאים?

 ד"ר ענבל שרון נכנסה לנו ללב כבר מהרגע הראשון. לכן, היום בו התמוטטה בבית החולים היה אחד מהרגעים הכי מלחיצים שהיו בעונה הזו. במהלך יום שיגרתי בו היא עברה ממטופל למטופל היא פשוט קרסה באמצע מסדרונות בית החולים. צוות הצילום שהיה במקום עזר לה לשכב על הספסלים ומשם היא הובהלה לניתוח שממנו היא כבר יצאה חדשה לגמרי.

צעיר מסתורי מתמוטט בשדה התעופה והרופאים יוצאים למירוץ נגד הזמן

לבית החולים מגיע בחור צעיר כבן 30 שחזר מחו"ל והתמוטט בצורה חשודה בשדה התעופה. לאחר מספר בירורים מגלים הרופאים שהוא הגיע מקפריסין, אך אף אחד לא יודע לספר יותר מכך. בהתחלה הצעיר לא מראה סימני חיים וגם לאחר שמחזירים לו את הדופק הוא אינו מגיב לטיפולים הראשוניים הניתנים לו, על אף שהפעילות המוחית שלו נראית תקינה. בעוד הזמן רץ, הרופאים לא מצליחים לאתר את הבעיה. הם בודקים אותו מכל כיוון אך שום רמז לא נראה באופק.

רק לאחר שהעבירו אותו בדיקת סי.טי. מקיפה התגלה המקור המחריד לבעיה - הבחור הצעיר ניסה להבריח סמים לארץ, תוך שהוא בולע קפסולה העשוייה מבטרייה ובתוכה הסם. הקפסולה שבבטנו כנראה התפרקה ומעט מהסם אל גופו של הצעיר, מה שגרם לו להתמוטט ולאבד יכולות תפקוד. ד"ר ענבל שרון מיד קובעת שיש להכניס אותו לניתוח היות ותוכן הקפסולה יכול להישפך אל תוך המעיים בכל רגע ולהרוג אותו. תיעוד נדיר.

 הניתוח שנראה כאילו נלקח מסרט מדע בדיוני

יזהר, בן 73, מגיע לבית החולים כשהוא סובל מפרקינסון. הוא הולך לעבור טיפול חדשני בקרני לייזר שמטרתן לשרוף את הנקודה במוח אשר גורמת לקצר בפקודות ליד הרועדת. תוך 30 שניות יזהר יוצא בריא לחלוטין והיד שלו יציבה כמו סלע. ד"ר אונגר שליווה את הניתוח וראה כמה דברים מפתיעים בעבודתו כמנתח מוח, לא מצליח לעצור את ההתרגשות והפליאה שלו ממה שקרה באותו החדר.

"הצלת אותי וגרמת לי לחזור למשפחה שלי" 

שמענו לא מעט תודות במהלך העונה הראשונה של "המתמחים". כמעט בכל יום חייו של מטופל ניצלים בזכות הטיפול המסור של הרופאים הצעירים וצוות בית החולים. הוקרת תודה אחת, מרגשת במיוחד, לא יצאה לנו מהראש. נעמי, בת 56, הגיעה לבית החולים מורדמת ומונשמת אחרי שהתפרץ לה דימום במוח. בניתוח כירורגי מדוייק ועדין מצליחים ד"ר ציון זיבלי וד"ר אונגר לעצור את הדימום מבלי לגרום שום נזק נוסף. לאחר שנעמי מתאוששת באופן מלא היא פוגשת את ליאור שהציל את חייה ולא הצליחה לעצור את ההתרגשותה.

 

איזה רגעים מדהימים, אנושיים ומרגשים מחכים בעונה השנייה?

"המתמחים" - חוזרים בקרוב ב"קשת", ערוץ 2