הרבה לפני ש"יש עתיד" גרפה 19 מנדטים, חיים אתגר התעניין באישיות המורכבת של יאיר לפיד והחל ללוות אותו. מה שהחל כמסע מסקרן בן שלוש שנים הפך לסרט בשם "חידת לפיד" שיוקרן הערב ב-21:00. הזמנו אותו לאולפן "חשבון משותף" כדי לשמוע מה יש לו להגיד על הדרך שעבר עם לפיד, אבל בעיקר כדי לשאול אותו על עצמו.

מה הדבר הראשון שאכלת בבוקר?

"בתקופה האחרונה אני מפתיע את עצמי ובאמת אכלתי משהו הבוקר. לקחתי בלנדר, בננה, תפוח וקייל שזה  משהו נוראי השטן בעצמו חשב על עלי בייבי וקייל זאת הגזירה שלו לעולם, לא נשמות ולא כלום. לכל זה אני מוסיף אבקת חלבון וקצת מים, שותה ומרגיש רע לכל היום".

למה אתה עושה את זה לעצמך?

"אני מתאמן המון שנים והמאמן שלי אומר שזה טוב, חוץ מזה אחרי שאת (פאולה) פתחת אותי עם המתכונים שלך בתכנית הבוקר, אני מסוגל להכל".  

יש משהו שלא תסכים לאכול בחיים?

 "בעיקר לא מאד אוהב את הדברים הלא כשרים ונראה לי שלשם לא אגיע. דברים כמו שרצים באופן קיצוני, בשר חזיר לובסטרים"

על מה לא תוותר?

"חומוס זה היסוד שלי, אבל אני מנסה לאכול אותו בלי פחממות".

אתה עושה ספורט?

 "אני אדם ספורטיבי מאד, אני מתאגרף שתיים עשרה שנה, זה פחות להוציא אגרסיות זה יותר להרביץ לחלשים. למעשה זה נראה ספורט מאד אלים וחסר מעצורים אבל יש בו המון טקטיקה והמון מחשבה".

זאת גם נקודת חיבור בינך לבין יאיר לפיד

"נכון. מעניין אבל אני לא יודע אם הוא יותר טוב ממני, קשה לי לדעת".

מה ההרגל המגונה שלך?

"אני נוהג להסתובב כאן במשרדים באולפני הרצליה ולשאול בצעקות אם יש למישהו משהו מתוק, אם מישהו עושה את הטעות ועונה לי שכן, אני פשוט לוקח ובולע את זה ביחידה שלמה ואז כאילו כלום לא קרה עובר למשרד הבא. יש ימים שאני עובר משרדים על גבי משרדים ואוכל עוגות, גבינות, פתיתים, קרשים".

עוד ב"חשבון משותף":

פאולה שומעת את דבריו של אתגר וממהרת להסביר: "התופעה הזאת שפתאום המערכות קורסות ואנשים מתחילים לחפש אוכל כמו ג'אנקים, מאפיינת אנשים רבים במקומות עבודה", כמובן שהיא גם מוסיפה טיפ כיצד להימנע מכך ולנהל סדר יום בריא יותר גם במקום העבודה: "חייבים להיערך מראש, ולא לתת לרעב לתפוס אתכם לא מוכנים, מומלץ לשים בתיק חופן של גרעיני דלעת ודברים עם חלבון כמו שקדים, כריך עם טחינה"

אם היית הפוגש את עצמך מה הייתה השאלה שהיית שואל את עצמך?

"בהתחלה הייתי שואל 'מה אתה רוצה באמא שלך'? ואז הייתי מושך את הזמן, חושב קצת ומנסה להבין באיזה צד של המתרס האדם הזה נמצא, האם הוא אדם רציני או האם הוא קומיקאי?

"חשבון משותף": א'-ג', 15:45

עקבו אחרי עמוד הפייסבוק של "חשבון משותף"