צילומים מערכת אוטו

מכוניות כמו הסונטה, למרות איכותן, מתחרות היום על השאריות אותם משאירים רכבי הפנאי, אחרי שהם מסיימים לטרוף את השוק. אלא שליונדאי, המייצרת את הסונטה, אין על מה להלין, מכיוון שהייתה ראשונה שהציעה בישראל — עם הטוסון ובתמחור מפתה בזמנו (2004) — רכב פנאי כחלופה למשפחתית גדולה. 

מתיחת פנים

הסונטה שלפני מתיחת הפנים הייתה אלגנטית, חטובה וגדולה — וגם לאחר חידושה, עם שינויים רגילים (שבכה, פגושים, פנסים), נשארה כזו. אין שינויים בנתוני המנועים (בנזין וחשמל; הספק משולב של 193 כ"ס), אך צריכת הדלק שופרה עד 23%. עם מתיחת הפנים, שודרג גם האבזור בשתי רמות הגימור, 'פרמיום' ו'לימיטד'.  

הסונטה מצוידת ב"מפתח חכם" המוסיף לכניסה ולהתנעה ללא מפתח גם קבלת פנים נאה, עם תאורה בבסיס המראות הנפרשות ומאחורי הידיות בדלתות. עם הכניסה בולט לחיוב מרחב מאוד נדיב מלפנים, שפע אבזור, חומרים טובים וגם העיצוב נאה. מערך המולטימדיה 'קונקטד', שפותח בארץ, משתפר והולך, עובר מהר בין יישומים שונים וכולל את החשובים, כמו וויז ופאנגו. המתגים ממוקמים מתחת למסך, לכניסה מהירה ופשוטה לתפריטים.

יונדאי סונטה במבחן דרכים (צילום: מערכת אוטו)
מה חשבנו על עיצוב הפנים?|צילום: מערכת אוטו

ברמת הגימור 'לימיטד', בנוסף ל'פרמיום', תפעול חשמלי למושב הנוסע מלפנים, אוורור המושבים הקדמיים (חשוב בישראל), חימום ההגה וכל המושבים וגג פנורמי ארוך, המדגיש את איכותו של תא הנוסעים. יצוינו (בשתי רמות הגימור) התרעת סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת. מרווח הרגליים מאחור טוב מאוד, ורק מרווח הראש יאתגר גבוהים בגלל גג השמש. 

חווית הנהיגה

הסונטה, ובכן, אינה מכונית שאמורה לגרום להנאה מנהיגה. ועם זאת, בכל פעם שנהגתי בה, לא רציתי לצאת ממנה. המושב הנוח, היציאה החרישית שלה מהמקום לפני שמנוע הבנזין נכנס לפעולה, התאוצה החלקה, הרכות שלה. כשרציתי כוח, היה אותו בשפע, וכשנסעתי בעיר, חלק לא קטן מהזמן הוא התבסס  על חשמל. צריכת הדלק, בהתאם, הייתה מצוינת. שילוב של תנועה צפופה בעיר ונהיגה מהירה מחוצה לה, הביא לתוצאה משובחת של 18.9 ק"מ/ליטר.  

נוחות הנסיעה נפגמת על שברים קטנים ורצופים, כאלה הנמצאים בערים, ושם המכונית  תקפץ. מחוץ לעיר, כאשר המהירות עולה, המתלים הרכים של הסונטה סופגים היטב גלי כביש ושקעים, וגם מרסנים היטב את תנועת המכונית לאחר שעברה עליהם.

הסונטה אינה מכונה לנהיגה דינמית, והיא לא תשתף פעולה עם כזו; היא תרכון על מתליה ותיצור זווית גלגול לא נעימה, אך תנוע בכבישים מפותלים בביטחון ובשקט במהירות ובנוחות לא רעות בכלל. אפילו ההגה הרך למדי תקשר טוב איתי.

יונדאי סונטה במבחן דרכים (צילום: מערכת אוטו)
"תיקח אתכם מהר, רחוק ונוח, תוך שהיא שורפת מעט דלק בדרך"|צילום: מערכת אוטו

הדבר היחיד שמצריך הסתגלות — כרגיל בהיברידיות — זו התחושה המוזרה שיוצרת דוושת הבלם; עם זאת, יכולת הבלימה עצמה מצוינת.

כסף, כסף, כסף

סונטה המחודשת היא קרוזרית טובה, ותיקח אתכם מהר, רחוק ונוח, תוך שהיא שורפת מעט דלק בדרך. בנוסף למרחב, לאיכות ולאבזור הנוחות העשיר, יצוינו גם מערכות הבטיחות.

לפני מתיחת הפנים, רמת הגימור 'פרמיום' שעלתה 165,000 שקלים (כמו זו כיום), הציעה הרבה פחות אבזור מאשר 'לימיטד', העולה 15,000 שקלים יותר ממנה. כעת הפער צומצם, וליקרה יותר תוספת של אבזור מפנק בלבד, אבל לדעתי היא שווה את תוספת המחיר.

לפרטים נוספים ולתיאום נסיעת מבחן לחצו כאן>>