לקסוס 200 RX


מחיר:
399.000 ש"ח
נפח מנוע: 2 ליטר טורבו
הספק: 238 כ"ס
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 12.7 ק"מ/ליטר

משהו טוב עובר על תאגיד טויוטה ככל שזה נוגע לעיצוב. מהחברה עם העיצוב הכי שמרני בעולם, היא החלה להציג שוב ושוב עיצובים מושכי עין ומפילי לסת. זה נכון לגבי טויוטה ונכון עוד יותר לגבי לקסוס, מותג הפרימיום של החברה היפנית. לקסוס, מהרגע בו הופיעה בשווקי ארה"ב, התגאה במוניטין אמינות גבוה ביותר, בשירות חסר תחרות ובנסיעה שקטה ביותר. 

העיצוב? הוא דמה במקרה הטוב לזה של מכוניות מרצדס מדורות קודמים, אם כי ללא האלמנטים המזהים (כגון השבכה הקדמית של מרצדס) ולקה בזהות עצמית ברורה. בעוד שבמבט אחד ידע כמעט כל אדם המתעניין ברכב שהוא מביט באודי, או ב.מ.וו, או מרצדס - הרי שלקסוס נותרה במשך תקופה ארוכה מכונית שהמתבונן היה צריך לראות את הסמל, או השם הכתוב מאחור כדי לדעת שהוא מביט במכונית פרימיום פופולרית.

לבחור נכון: מה צריך לדעת כדי לנהוג בטוח?

אבל כל זה משתנה. גם טויוטה וגם לקסוס החלו בשנים האחרונות להציג שבכות קדמיות גדולות, קרביות ו... מזוהות. היום, כשלקסוס מתקרבת, קל להבחין בינה לבין כל מכונית פרימיום אחרת. ואחרי ה-RC שכבר נבחנה ב"חי באוטו" וזכתה לציון 10 עבור העיצוב חיצוני, מגיעה מכונית הפנאי של לקסוס, עם קווים הלקוחים היישר מה-RC, וזוכה מדני לציון 9. "אני לא יכול לתת 10 למכונית שמתסתכלת אלי בגובה העיניים" אמר דני.
אז על הלקסוס 200 RX, להסתפק בציון 9, עד שהיא תנמיך - או שדני יגבה.

העיצוב היפה והאלגנטי עובר גם אל תוך תא הנוסעים. עור משובח, חומרים מעודנים. במרכז מסך גדול ויפה, המורכב רחוק מקדימה, כך שנוח לקרוא בו מבלי להסיט את המבט מהכביש. כמובן שבמקום בו הוא מוצב לא ניתן להפעילו באמצעות מגע – ולכן – יש מתג הפעלה עגול ורב קיווני ליד כף ידו הימנית של הנהג. ב.מ.וו המציאו את המתג הזה (i-drive הם כינו אותו), החברות האחרות העבירו ביקורת, ו...העתיקו. סימן שזה משהו טוב ואנחנו בהחלט בעד.

מושבי העור נוחות ככורסאות הטלוויזיה בבית, מאוורות ומחוממות לפי העונה והצורך, כמובן שהכול מופעל חשמלית, חרישי ונוח לשמוש. גיא בחר להתלהב מהשעון הדיגיטלי האלגנטי, שהוצב ממש במרכז בין הנהג והנוסע לצידו והזכיר אלגנציה בריטית ישנה וטובה. כן, לא כל מה שחדש יותר, הוא יפה יותר או טוב יותר. דני העניק לתא הנוסעים את הציון 9.


מנוע ה-2.0 ליטר טורבו, אינו שקט כמו המנועים הגדולים האטמוספריים הגדולים והחרישים בהן התגאתה לקסוס. ובצדק. אולם, לחץ הממשלות, המלווים את לחצם במיסוי מחמיר יותר על מכוניות זללניות דלק, מחייב חסכוניים יותר בדלק. דהיינו מנועים קטנים יותר הנעזרים גם במנוע חשמלי, או במגדשי טורבו, או מנועי דיזל. במכונית הנבחנת מנוע 2 ליטר מוגדש. הוא חזק דיו, 238 כ"ס, אולם הכח מגיע רק מעל ל-4000 סל"ד, כך שהוא לא ממש שקט. מאידך, שיא ההספק נשמר עד 5600 סל"ד, כך שמקבלים תחושה של כוח שאינו מפסיק. עם זאת, אנחנו מתגעגעים למנועים חרישיים ומאוזנים כמו המנועים המיתולוגיים של לקסוס, בהם היית חייב להסתכל על מד הסל"ד כדי לדעת אם הם מותנעים או לא.

נוחות הנסיעה היא על הצד הרך, המכונית סופגת מהמורות היטב, אך הכיול הרך מביא אותה לזוויות גלגול חדות בפניות הדוקות, זוויות שמחריפות ככל שהמהירות עולה. העובדה שלקסוס היפנית מיועדת בעיקר לשוק האמריקאי מסבירה את הכיול הזה. בארה"ב בניגוד לאירופה, מעדיפים לקוחות הפרימיום נסיעה רכה ונינוחה על נסיעה ספורטיבית יותר האהודה על האירופאים.

גם רעשי הצמיגים ואפילו רעשי רוח (במהירויות גבוהות) חודרים לתא הנוסעים. יתכן והמרוץ להפחתה בצריכת דלק, המתאפשר בין היתר על ידי הפחתה במשקל, הביא להפחתה בחומרי הבידוד בגוף המכונית. המכונית נינוחה ונעימה מאוד לשיוט - אולם לא מזמינה את הנהג ללחוץ על הדוושה. "אנחנו כבוחנים, מתייחסים לנהג יותר מאשר לנוסעים, זה ה-DNA שלנו" מסביר דני, "לכן, כנהגים, אנחנו נותנים למכונית הזו 7 על חווית הנהיגה".

בטיחות

עם לא פחות מעשר כריות אוויר, 5 כוכבים במחני הריסוק, ואבזור בטיחותי כמערכת התראה על סטייה מנתיב וכולי, המכונית הזו בהחלט בטוחה.