הפייסבוק הוא כבר מזמן לא עוד רשת חברתית, אלא פלטפורמה עסקית לכל דבר, בה נהוג בין השאר לפרסם משרות ולחפש עבודה. אבל לפעמים לא הכל מקצועי, ופתאום מגיח פרצופם המכוער של אלו המתחבאים מאחורי המקלדת. ביום שישי האחרון, הטלפון של אופיר אהרון, סטודנטית בת 24 מצפון הארץ, החל לצלצל שוב ושוב והיא הבינה שקרה משהו חריג. "התחלתי לקבל בערך כל שלוש דקות טלפון מגברים, והודעות בפייסבוק, ו-500 בקשות חברות ביומיים", סיפרה הסטודנטית. מתברר שלפוסט שפרסמה, בו היא מחפשת עבודה כבייביסיטר, הוסיף מישהו תמונות שלה בבגד ים ומספר טלפון אישי.

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

"או שזה הודעות מיניות, או שזה לנסות להתחיל איתי. אפילו סתם מתקשרים ושותקים או גונחים", סיפרה אופיר. "הוסיפו אותי לקבוצת סקס, זה מאוד לא נעים. מה עשיתי? זה שאני מעלה תמונה בבגד ים זה אומר שאני לא יכולה לעשות בייביסיטר? זה שיימינג לכל דבר. זה לא נותן זכות לאף אחד לפרסם עלי דברים שליליים ולפרסם את המספר שלי, בטח לא להתקשר ולהטריד אותי. אני שוקלת להגיש תלונה".

>> לוח שידורים ערוץ 12 

למרות המעשה המכוער, מאמינה אהרון שמדובר בבדיחה, ולא בניסיון להתנכל לה אישית. הפוסט אמנם ירד מהעמוד בו פורסם, אך היא עדיין מקבלת הטרדות ולכן חוששת שפורסם גם במקומות נוספים. "אני אשנה את המספר שלי, אין לי הרבה ברירות", סיפרה אהרון. "ואו שאני אסגור את הפייסבוק או שאני אשנה את השם". 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-23:25, קשת, ערוץ 12