משחק רשת חדש, אכזרי ומסוכן גובה לאחרונה את חייהם של בני נוער ברחבי העולם. בימים האחרונים נודע ל"חי בלילה", כי גם כאן בארץ תודרכו מורים ויועצים בבתי הספר כיצד להתמודד עם השתתפותם של ילדים ובני נוער מישראל במשחק.

"התופעה הזו מתחילה בחו"ל כבר לפני מספר חודשים, היא נקראת 'הלווייתן הכחול' והמקור שלה ככל הנראה ברוסיה, ברשת חברתית המקבילה לפייסבוק", הסבירה מעיין פרילוק ב"חי בלילה". "המשתתפים נמצאים בקבוצה סגורה ברשת ומעבירים משימות מאחד לשני. בדרך כלל מדובר במשימות מאוד קיצוניות של פגיעה עצמית כמו עמידה על גשר גבוהה מבלי ליפול, חיתוך וורידים והשלב הסופי ככלה שאתה מתקדם בשלבים הוא התאבדות. על פי הדיווחים, המשטרה ברוסיה חושדת שעד היום התאבדו כ-130 נערים מהמשחק המטריד הזה".

בעקבות התחקיר של ישראל חתן, רכז מערכת "חי בלילה", התגלה כי גם כאן בישראל כבר יש בני נוער שלוקחים חלק במשחק המטריד הזה. "זה משחק שמגיעים לדרגות ובסוף המשחק את צריכה להתאבד", הסבירה נערה בת 12 שהתראיינה לכתבה, "צריך גם לחתוך וורידים. חברה שלי אמרה לי שהיא שיחקה במשחק הזה בלי שאמא שלה מודעת. היא חתכה וורידים".

בימים האחרונים, הורים מודאגים החלו לפרסם פוסטים המבקשים להתריע על התופעה ולדרוש ממשרד החינוך לעורר את המודעות לסכנות הגדולות הטמונות במשחק.

"חי בלילה": ראשון עד שלישי ב-23:25